witam serdecznie... mam problem z kierunkowskazami:
podczas jazdy, kiedy wrzucę kierunkowskaz mruga tak jak powinien miarowo i z odpowiednią częstotliwością, jednak kiedy jeszcze wcisnę hamulec (i zapala się światło stop) kierunkowskaz mruga dużo szybciej - po wariacku słychać to w kabinie - cykanie bardzo przyspiesza i widać na żarówkach... po zwolnieniu hamulca znowu wraca do normy... problem dotyczy obu kierunków...
uwaga: wszystkie żarówki sprawne, brak wody, wszystkie bezpieczniki sprawne
pytanie brzmi:
czy za to odpowiada jakaś kostka spośród tych, które są bezpośrednio przy bezpiecznikach??? czy jedna z tych kostek to nie przerywacz?? jeśli tak to która i jakie ma oznaczenie???
(może pyt. lakoniczne ale do konca nie znam się na elektryce
mam okazję podmienić z golfa, który lada dzień będzie złomowany... jeśli możliwe proszę o szybką odpowiedź dzięki !!!
kierunkowskazy - nierównomierne błyski / częstotliwość
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Paweł Marek
- V.I.P.
Najpewniej brak masy przy tylnej lewej lampie. Ściąg jej osłonę. Wyciąg wkład z żarówkami. Znajdź wtyczkę od której odchodzi brązowy kabel przykręcony do blachy po lewej stronie. Ten kabel zbiera masę z obu tylnych lamp i często jego złącze się przepala we wtyczce.
Jeśli tak jest obejrzyj czy upaliła się męska część styku wystająca z lampy czy wsuwka we wtyczce. Wsuwkę taką żeńską 2,5 mm kupisz za 80 groszy i wymienisz . Jeśli upalił się wystający bolec to odcinasz od wtyczki ten masowy kabel, zakjładasz na niego nową żeńską wsuwwke 2,5 mm i zakladasz na znaleziony w którymś niewykorzystanym gnieździe przy lampie - powinieneś tam znakeźć pin od tej samej masy co był ten zepsuty (poznasz po układzie ścieżek od strobny żarówek)