AGU gaśnie i zamula się
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
AGU gaśnie i zamula się
Właśnie po robieniu tych logów, gdy wróciłem do domu stanąłem w bramie samochód zaczął nierówno pracować, trzęsie silnikiem chodzi tak jakby nie palił na jeden cylinder, do tego wyskoczyły błędy 561, do tego coś z przepływomierzem i coś z lambdą. Muszę teraz powtórzyć te logi i wrzucić bo samochód na biegu jałowym chodzi jak traktor. Chciałem zrobić logi tak tylko dla siebie, bo niedawno co kupiłem ten samochód, nic się nie działo i niespodzianka.
Świec nie wymieniałem jeszcze, muszę tam zajrzeć, a cewki pewnie oryginalne.
Przepraszam, że tak piszę tu na forum Golfa ale forum A3 to dla mnie totalna porażka, albo kasują każdy temat, albo nikt nie odpowiada.
Logi statyczne robi się na takich samych kanałach?
Dziękuję Ci za odpowiedź i pozdrawiam
Świec nie wymieniałem jeszcze, muszę tam zajrzeć, a cewki pewnie oryginalne.
Przepraszam, że tak piszę tu na forum Golfa ale forum A3 to dla mnie totalna porażka, albo kasują każdy temat, albo nikt nie odpowiada.
Logi statyczne robi się na takich samych kanałach?
Dziękuję Ci za odpowiedź i pozdrawiam
AGU gaśnie i zamula się
Witam. Przepraszam, że post pod postem, ale problem rozwiązałem. Odpiął się wężyk od odmy do kolektora, ponieważ nie było na nim żadnej opaski.
Ale się ucieszyłem jak założyłem go, a tu samochód znów pracuje jak pracował.
przeziom Czyli mój silnik jeszcze trochę pociągnie? Samochód z roku 99, na liczniku 207kkm czyli pewnie z 300kkm ma przejechane.
Jeszcze mam problem bo nie wiem jaki olej był zalany, i poprzedni właściciel wie tylko, że jakiś ELF.
Mogę bez problemu zalać półsyntetyk?
Sory za OT.
Pozdrawiam
Ale się ucieszyłem jak założyłem go, a tu samochód znów pracuje jak pracował.
przeziom Czyli mój silnik jeszcze trochę pociągnie? Samochód z roku 99, na liczniku 207kkm czyli pewnie z 300kkm ma przejechane.
Jeszcze mam problem bo nie wiem jaki olej był zalany, i poprzedni właściciel wie tylko, że jakiś ELF.
Mogę bez problemu zalać półsyntetyk?
Sory za OT.
Pozdrawiam
AGU gaśnie i zamula się
Moim zdaniem masz bardzo wzbogaconą mieszankę, przyczyną zapewne nie jest układ paliwowy a brak odpowiedniej ilości powietrza w stosunku do wtryskiwanej ilości paliwa.
Musisz sprawdzić układ doładowania, szczelność dolotu, pracę przepustnicy i narazie tyle.
Jeśli z tymi elementami będzie ok to następną rzeczą będzie sprawdzenie rozrządu.
Warto też sprawdzić ciśnienie sprężania.
Musisz sprawdzić układ doładowania, szczelność dolotu, pracę przepustnicy i narazie tyle.
Jeśli z tymi elementami będzie ok to następną rzeczą będzie sprawdzenie rozrządu.
Warto też sprawdzić ciśnienie sprężania.
BMW E46 320d M47+ Powered By Bagor
Audi A3 1,8T AGU+ Powered By Bagor
Audi A3 1,8T AGU+ Powered By Bagor
AGU gaśnie i zamula się
lukas87 Mówisz to patrząc po logach czy na poprzedni mój post?
Bo tak jak pisałem z nierównymi obrotami na jałowym biegu już sobie poradziłem. Połączyłem te wężyki od odmy i wszystko już ok.
A jeśli nie to czy może mieć na to wpływ przepływomierz?
Miałem o numerze 0 280 217 117, nie miałem kasy na nowy i włożyłem 0 280 217 112.
Wtyczka itp wszystko pasowało bez żadnych problemów.
Tutaj http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic ... kod=9DCC77" onclick="window.open(this.href);return false;
można sprawdzić, że ten z końcówką 112 jest montowany do Listopada 1997r., a mój samochód jest z początku 1999.
Czy to może mieć wpływ właśnie na bogatą mieszankę?
Rozrządu jeszcze nie zdążyłem zmienić.
Bo tak jak pisałem z nierównymi obrotami na jałowym biegu już sobie poradziłem. Połączyłem te wężyki od odmy i wszystko już ok.
A jeśli nie to czy może mieć na to wpływ przepływomierz?
Miałem o numerze 0 280 217 117, nie miałem kasy na nowy i włożyłem 0 280 217 112.
Wtyczka itp wszystko pasowało bez żadnych problemów.
Tutaj http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic ... kod=9DCC77" onclick="window.open(this.href);return false;
można sprawdzić, że ten z końcówką 112 jest montowany do Listopada 1997r., a mój samochód jest z początku 1999.
Czy to może mieć wpływ właśnie na bogatą mieszankę?
Rozrządu jeszcze nie zdążyłem zmienić.
AGU gaśnie i zamula się
Seba, pośpieszyłem się z teorią wzbogaconej mieszanki. Jeszcze raz przeanalizowałem logi i u Ciebie wzbogacenie jest ukazane od 1400 obr/min, gdyż tak wystartowałeś z logowaniem. Z tego poziomu wygląda wszystko OK i po prostu mamy do czynienia z jakąś małą usterką, która wpływa na pracę jednostki. Sorry za wprowadzenie w błąd. Gdybym był na Twoim miejscu to tak:
# Wykręcić świece, sprawdzić ich stan i bez problemu można szczotką drucianą na wiertarce przeczyścić elektrody świecy. Ja tak u siebie zrobiłem i świeczki do tej pory pracują bez najmniejszego problemu.
# Wykręcić sonde lambda z wydechu i solidnie wyczyścić również szczotką drucianą z korozji, która na pewno się na niej odłożyła.
# Poprawić "masę" cewek na pokrywie zaworów. Po prostu odkręć śrubkę i drobnym papierkiem ściernym przeszlifuj nadstawkę i oczko przewodu. Przemyj acetonem i dokręć śrubkę.
# Sprawdź stan czystości przepustnicy, tj czy zawór motylkowy nie zacina się na ośkach. Możesz tam psiknąć WD40 i rozruszać ręcznie.
# Wyregulować (napiąć) linkę gazu jeśli jest luźna.
# Rozgrzać silnik i wykonać za pomocą VAG-COM adaptację przepustnicy w kanale 98.
# Wymienić wężyki podciśnienia z kolektora ssącego do zaworu DV. Polecam sylikonowe o średnicy 3mm.
# Sprawdzić zawór DV na szczelność. Dmuchając w jeden jak i w drugi króciec powietrze nie może przechodzić. To samo dotyczy króćca podciśnienia, tj dmuchając powietrze nie może przepływać, a przy zaciąganiu tłoczek wewnątrz musi stawiać silny opór, który z wytwarzaniem silniejszego podciśnienia zacznie go podnosić. Jeśli tak będzie to zawór jest sprawny, jeśli nie tzn że zawór może być przyczyną usterki.
# Sprawdzić ustawienie rozrządu i ciśnienie sprężania. W razie nieprawidłowości ustawić. Polecam zakup własnego kompletu do pomiaru, gdyż więcej zapłącisz w warsztacie za pomiar. Koszt zestawu ok 70zł z wysyłką.
# Sprawdzić czy w trakcie pracy silnika i po otwarciu korka oleju silnika zacznie wydawać dziwne odgłosy i czy obroty zaczną falować. To samo w przypadku wyciągnięcia bagnetu olejowego. Sprawa dotyczy układu odpowietrzania skrzyni korbowej - ODMY. Obok podstawki filtra oleju masz trójnik (rozdzielacz), w ktrórym jest zainstalowany zawór kierunkowy - dławik, który może się pprzycinać z powodu nagromadzonych nagarów itp. Można go bez problemu zdemontować i wykąpać w WD40. Dmuchając w niego z jednej strony powinien być przelot powietrza, w drugą zaś przelot nie może być możliwy.
# Przepływka MUSI być identyczna jak wcześniej! Kupiłem używaną identyczną i tak dalej były problemy. Jednak przed montażem kolejnej również dla przepływki poprawiłem połączenie masowe, które znajduje się pod podszybiem. Było zaklejone jakimś syfem, który w ogóle nie dawał sygnału przy próbie pomiaru rezystancji. Również i tym mógłbyś się zająć. Aby się dostać do tej masy, trzeba zrzucić ramiona wycieraczek za pomocą specjalnego ściagacza. Ja kupiłem specjalnie w Selgrosie za 24zł od firmy NEOTOOLS ---> http://image.ceneo.pl/data/products/260 ... 11-827.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Na razie tyle Wydaje się sporo, ale zacznij od tych świec oraz masy cewek i przepływki. Pamiętaj, aby przed każdą pracą odpiąć masę akumulatora, bo może dojść do zwarcia. Przy tym upewnij się, że masz kod do odblokowania radia, gdyż po odpięciu akumulatora zostaje ono zablokowane oraz zostaje wykasowany licznik najechany dziennych kilometrów.
# Wykręcić świece, sprawdzić ich stan i bez problemu można szczotką drucianą na wiertarce przeczyścić elektrody świecy. Ja tak u siebie zrobiłem i świeczki do tej pory pracują bez najmniejszego problemu.
# Wykręcić sonde lambda z wydechu i solidnie wyczyścić również szczotką drucianą z korozji, która na pewno się na niej odłożyła.
# Poprawić "masę" cewek na pokrywie zaworów. Po prostu odkręć śrubkę i drobnym papierkiem ściernym przeszlifuj nadstawkę i oczko przewodu. Przemyj acetonem i dokręć śrubkę.
# Sprawdź stan czystości przepustnicy, tj czy zawór motylkowy nie zacina się na ośkach. Możesz tam psiknąć WD40 i rozruszać ręcznie.
# Wyregulować (napiąć) linkę gazu jeśli jest luźna.
# Rozgrzać silnik i wykonać za pomocą VAG-COM adaptację przepustnicy w kanale 98.
# Wymienić wężyki podciśnienia z kolektora ssącego do zaworu DV. Polecam sylikonowe o średnicy 3mm.
# Sprawdzić zawór DV na szczelność. Dmuchając w jeden jak i w drugi króciec powietrze nie może przechodzić. To samo dotyczy króćca podciśnienia, tj dmuchając powietrze nie może przepływać, a przy zaciąganiu tłoczek wewnątrz musi stawiać silny opór, który z wytwarzaniem silniejszego podciśnienia zacznie go podnosić. Jeśli tak będzie to zawór jest sprawny, jeśli nie tzn że zawór może być przyczyną usterki.
# Sprawdzić ustawienie rozrządu i ciśnienie sprężania. W razie nieprawidłowości ustawić. Polecam zakup własnego kompletu do pomiaru, gdyż więcej zapłącisz w warsztacie za pomiar. Koszt zestawu ok 70zł z wysyłką.
# Sprawdzić czy w trakcie pracy silnika i po otwarciu korka oleju silnika zacznie wydawać dziwne odgłosy i czy obroty zaczną falować. To samo w przypadku wyciągnięcia bagnetu olejowego. Sprawa dotyczy układu odpowietrzania skrzyni korbowej - ODMY. Obok podstawki filtra oleju masz trójnik (rozdzielacz), w ktrórym jest zainstalowany zawór kierunkowy - dławik, który może się pprzycinać z powodu nagromadzonych nagarów itp. Można go bez problemu zdemontować i wykąpać w WD40. Dmuchając w niego z jednej strony powinien być przelot powietrza, w drugą zaś przelot nie może być możliwy.
# Przepływka MUSI być identyczna jak wcześniej! Kupiłem używaną identyczną i tak dalej były problemy. Jednak przed montażem kolejnej również dla przepływki poprawiłem połączenie masowe, które znajduje się pod podszybiem. Było zaklejone jakimś syfem, który w ogóle nie dawał sygnału przy próbie pomiaru rezystancji. Również i tym mógłbyś się zająć. Aby się dostać do tej masy, trzeba zrzucić ramiona wycieraczek za pomocą specjalnego ściagacza. Ja kupiłem specjalnie w Selgrosie za 24zł od firmy NEOTOOLS ---> http://image.ceneo.pl/data/products/260 ... 11-827.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Na razie tyle Wydaje się sporo, ale zacznij od tych świec oraz masy cewek i przepływki. Pamiętaj, aby przed każdą pracą odpiąć masę akumulatora, bo może dojść do zwarcia. Przy tym upewnij się, że masz kod do odblokowania radia, gdyż po odpięciu akumulatora zostaje ono zablokowane oraz zostaje wykasowany licznik najechany dziennych kilometrów.
BMW E46 320d M47+ Powered By Bagor
Audi A3 1,8T AGU+ Powered By Bagor
Audi A3 1,8T AGU+ Powered By Bagor
AGU gaśnie i zamula się
Witam. Wymieniłem przepływkę na używaną, ale taką jak była (tzn na korpusie jest ten sam numer co powinien być, ale wyjmując czujnik numer jest inny niż miałem, może ten numer na czujniku to po prostu seria bo widać, że nigdy to nie było rozkręcane).
O to nowy log przepływki (niestety trochę za późno wystartowałem log):
http://vaglog.rtnet.pl/sebas88779_169796.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Czyszczenie i adaptację przepustnicy robiłem już wcześniej więc jest ok, zawór DV szczelny, masa przy cewkach poprawiona, gdy odkręcam korek oleju, wyciągam bagnet 0 różnicy silnik chodzi równiótko, brak jakiejkolwiek reakcji.
Czuć różnicę po wymianie przepływomierza, auto znowu zaczęło wbijać fotel na 4 biegu wcześniej tego nie było. Do tego obroty nie skaczą mi już na jałowym biegu z 840-860RPM tylko jest cały czas równiótkie 840RPM.
Reszty rzeczy np. świec nie sprawdziłem jeszcze, gdyż nie posiadam takiego klucza:)
Ale gdyby coś to będę pisał.
Mógłbyś rzucić okiem na ten log co wrzuciłem.
Pozdro
O to nowy log przepływki (niestety trochę za późno wystartowałem log):
http://vaglog.rtnet.pl/sebas88779_169796.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Czyszczenie i adaptację przepustnicy robiłem już wcześniej więc jest ok, zawór DV szczelny, masa przy cewkach poprawiona, gdy odkręcam korek oleju, wyciągam bagnet 0 różnicy silnik chodzi równiótko, brak jakiejkolwiek reakcji.
Czuć różnicę po wymianie przepływomierza, auto znowu zaczęło wbijać fotel na 4 biegu wcześniej tego nie było. Do tego obroty nie skaczą mi już na jałowym biegu z 840-860RPM tylko jest cały czas równiótkie 840RPM.
Reszty rzeczy np. świec nie sprawdziłem jeszcze, gdyż nie posiadam takiego klucza:)
Ale gdyby coś to będę pisał.
Mógłbyś rzucić okiem na ten log co wrzuciłem.
Pozdro
AGU gaśnie i zamula się
Pomiar masy powietrza idealny, bez żadnych spadków lub pików napięcia itp historii. Do wykręcenia świec potrzebna Ci tylko długa nasadka 16 i jakieś wąskie szczypce, aby wyciągnąć świece z gniazd.
BMW E46 320d M47+ Powered By Bagor
Audi A3 1,8T AGU+ Powered By Bagor
Audi A3 1,8T AGU+ Powered By Bagor
Re: AGU gaśnie i zamula się
Do 4.000 lepiej wstaje wszystko na tej "drugiej" przeplywce, powyzej 4k niemal identyczny jak z poprzednia.lukas87 pisze:Pomiar masy powietrza idealny
Polecam wyczyszczenie przepływki odpowiednimi środkami. Efekt taki jak bym lżejsze koło zamachowe wsadził
Świece ważna sprawa, regularnie warto sprawdzać czy ładnie się spala wszystko. Ja tak robię.
Od razu odradzam odkręcanie kluczem z marketu: urywają się. Ewentualnie możesz ceramikę świecy uszkodzić.
Najlepiej zainwestuj w dłuuugą nasadkę (miałem kiedyś taka 'na styk' i urwałem ceramikę w innym samochodzie) i jakąś przedłużkę.
Lukas87, masz jakiś wzór że uważasz ze to jest idealny pomiar? Nie dissuje, tylko jestem ciekawy bo chętnie porównam Twój wzór z moimi logami
---
facebook.com/*#cenzura#*
facebook.com/*#cenzura#*
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości