Piszczy i miga kontrolka oleju po nagrzaniu... I pare innych
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Piszczy i miga kontrolka oleju po nagrzaniu... I pare innych
Witam
Mam taki problem, jak w temacie, dokładniej:
Jeździłem na mineralnym oleju Mobil super M 15W40. Przy jezdzie codziennie 30km do lodzi zauwazylem, ze jak jade do 110km/h to wszystko jest OK, ale jezeli jade 120-130, to po jakichś 25-30km kontrolka oleju zapala sie (miga) i włącza się brzęczyk, im cieplej tym wcześniej się to dzieje.
Teraz przerzuciłem się na Mobil Super S 10W40 (pomyslalem, ze moze skoro mam gaz, a zalecane jest, zeby majac gaz jezdzic na polsyntetyku, to sprobuje). Pewnie zrobilem bad... glupota w sumie... :/
W tej chwili kontrolka zapala się nawet przy jezdzi 100-110km/h, bez szalenstw, srednio zmiana biegu przy 3500obr.
W momencie, kiedy kontrolka się zapala, kiedy wcisnę sprzęgło i przegazuję (dodanie gazu do 4000obr lub mniej), to kontrolka na jakis czas gasnie, ale niedlugo znow sie zapali.
Olej dolany pod max, filtr oleju knecht, moj poprzednik mial to samo (jezdzil gofrem 1,5 roku), mechanicy ponoc nie wiedzieli co jest, bo cisnienie niby trzyma, chociaz pewnie nie bylo mierzone w momencie zapalenia sie kontrolki, tylko po prostu w warsztacie...
Wiem, ze glowica jest w dobrym stanie, ostatnio wymienialem uszczelke pod glowica i deklem zaworow, uszczelniacze zaworowe byly sprawdzone, wszystko OK. Jakies 2 lata tmu auto mialo zmienione pierścionki (nie znam szczegolow co dokladnie jeszcze bylo zmieniane). Po stanie kierownicy i galki zmiany biegow, mysle, ze auto nie ma przejechane mniej niż 400 000km. Cisnienie sprezania wynosi ok 12(bar) i jest w miare jednakow na kazdym cylindrze.
Otoz pytanie oczywiscie: Dlaczego tak sie dzieje i co ewentualnie zmienic/naprawic?
Mam pewne podejrzenia, ze moze nalezaloby zmienic panewki korbowodowe i pewnie jak i te, to i panewki główne wału
Moj ojciec mial podobne objawy (po nagrzaniu miganie kontrolki) w fordzie dostawczym w dieslu... okazaly sie do wymiany panewki...
Teraz pytanie jeszcze odnosnie tego: Czy jezeli zmieniac panewki to i jedne i drugie, czy tylko np korbowodowe? I jakie mogą być orientacyjne ceny części ( i ewentualnie mechanika, bo moze sam bym zrobil)
Moze to nie ma z tym nic wspolngo, ale wole napisac, ze od jakichs 2000km zauwazylem, ze po przejechaniu tych 30km, czasem 10km (jeszcze zamin wlaczy sie kontrolka) potrafią spadać obroty biegu jałowego nawet do 500obr/min, pompa wspomagania zrobiona, wiec ona nie blokuje... Na CB mam tez straszne zaklucenia od silnika (mimo, ze porowadzilem zasilanie od aku i zalozylem fitr). Na zgaszonym silniku jest OK.
To na koncu napisałem tylko, zeby bylo wiadomo co sie jszcze dziej, moze ma to cos z tym wspolnego...
Mam taki problem, jak w temacie, dokładniej:
Jeździłem na mineralnym oleju Mobil super M 15W40. Przy jezdzie codziennie 30km do lodzi zauwazylem, ze jak jade do 110km/h to wszystko jest OK, ale jezeli jade 120-130, to po jakichś 25-30km kontrolka oleju zapala sie (miga) i włącza się brzęczyk, im cieplej tym wcześniej się to dzieje.
Teraz przerzuciłem się na Mobil Super S 10W40 (pomyslalem, ze moze skoro mam gaz, a zalecane jest, zeby majac gaz jezdzic na polsyntetyku, to sprobuje). Pewnie zrobilem bad... glupota w sumie... :/
W tej chwili kontrolka zapala się nawet przy jezdzi 100-110km/h, bez szalenstw, srednio zmiana biegu przy 3500obr.
W momencie, kiedy kontrolka się zapala, kiedy wcisnę sprzęgło i przegazuję (dodanie gazu do 4000obr lub mniej), to kontrolka na jakis czas gasnie, ale niedlugo znow sie zapali.
Olej dolany pod max, filtr oleju knecht, moj poprzednik mial to samo (jezdzil gofrem 1,5 roku), mechanicy ponoc nie wiedzieli co jest, bo cisnienie niby trzyma, chociaz pewnie nie bylo mierzone w momencie zapalenia sie kontrolki, tylko po prostu w warsztacie...
Wiem, ze glowica jest w dobrym stanie, ostatnio wymienialem uszczelke pod glowica i deklem zaworow, uszczelniacze zaworowe byly sprawdzone, wszystko OK. Jakies 2 lata tmu auto mialo zmienione pierścionki (nie znam szczegolow co dokladnie jeszcze bylo zmieniane). Po stanie kierownicy i galki zmiany biegow, mysle, ze auto nie ma przejechane mniej niż 400 000km. Cisnienie sprezania wynosi ok 12(bar) i jest w miare jednakow na kazdym cylindrze.
Otoz pytanie oczywiscie: Dlaczego tak sie dzieje i co ewentualnie zmienic/naprawic?
Mam pewne podejrzenia, ze moze nalezaloby zmienic panewki korbowodowe i pewnie jak i te, to i panewki główne wału
Moj ojciec mial podobne objawy (po nagrzaniu miganie kontrolki) w fordzie dostawczym w dieslu... okazaly sie do wymiany panewki...
Teraz pytanie jeszcze odnosnie tego: Czy jezeli zmieniac panewki to i jedne i drugie, czy tylko np korbowodowe? I jakie mogą być orientacyjne ceny części ( i ewentualnie mechanika, bo moze sam bym zrobil)
Moze to nie ma z tym nic wspolngo, ale wole napisac, ze od jakichs 2000km zauwazylem, ze po przejechaniu tych 30km, czasem 10km (jeszcze zamin wlaczy sie kontrolka) potrafią spadać obroty biegu jałowego nawet do 500obr/min, pompa wspomagania zrobiona, wiec ona nie blokuje... Na CB mam tez straszne zaklucenia od silnika (mimo, ze porowadzilem zasilanie od aku i zalozylem fitr). Na zgaszonym silniku jest OK.
To na koncu napisałem tylko, zeby bylo wiadomo co sie jszcze dziej, moze ma to cos z tym wspolnego...
- Patrese
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: śr mar 28, 2007 22:46
- Lokalizacja: Dabrowa Gornicza
- Kontakt:
Mam ten sam problem tyle ze wystarczy wlaczyc nawiew goracego powietrza na maksa i momentalnie silnik sie ochladza a kontolka gasnie i przestaje bzyczec...
sugerowano mi ze to termostat ktory nie zaczyna chlodzenia na czas... ale ciezko mi w to wierzyc....
sugerowano mi ze to termostat ktory nie zaczyna chlodzenia na czas... ale ciezko mi w to wierzyc....
Ostatnio zmieniony śr mar 28, 2007 22:57 przez Patrese, łącznie zmieniany 1 raz.
No tak, ale skoro
1. Jezdzi tak juz praktycznie 2 lata
2. Pomiary cisnienia oleju nie wykazały niskiego cisnienia
to czy moze to byc pompa?
EDIT:
hmm, moze jeszcze dodam, ze jak juz sie zapali przy 2-3tys obr, to na jalowym nie zgasnie kontroka, ale z drugiej strony na jalowym nigdy sie jszcze nie zapaila.
I jeszcze jedno: w sumie bardzo wazne:
1. Łyka mi ok 500ml/1000km oliwki
2. Kiedy jad np 140-150 i na jakies 5-10sek puszcz gaz i hamuje silnikiem, to po ponownym nacisnieciu gazu zostaje za mna siwa chmura dymu, tak przez 1s puszcza taki dym, potem jest OK, nie mam katalizatora...
D teg przy zapalaniu sie kntrolki nie ma zadnych zmian w pracy silnika...
[ Dodano: 28 Mar 2007 22:59 ]
Co do wlaczania cieplgo nawiwu: u mnie silnik sie nie grzej, 85-90st w trasie, czasem 95st w korku, ale nawt jak juz zlapie te 95st, t kontrolka sie nie zapala, dopiero po jakims czasie, nie jest to zwiazane jakos bardzo z wysoka teperatura chlodziwa.
1. Jezdzi tak juz praktycznie 2 lata
2. Pomiary cisnienia oleju nie wykazały niskiego cisnienia
to czy moze to byc pompa?
EDIT:
hmm, moze jeszcze dodam, ze jak juz sie zapali przy 2-3tys obr, to na jalowym nie zgasnie kontroka, ale z drugiej strony na jalowym nigdy sie jszcze nie zapaila.
I jeszcze jedno: w sumie bardzo wazne:
1. Łyka mi ok 500ml/1000km oliwki
2. Kiedy jad np 140-150 i na jakies 5-10sek puszcz gaz i hamuje silnikiem, to po ponownym nacisnieciu gazu zostaje za mna siwa chmura dymu, tak przez 1s puszcza taki dym, potem jest OK, nie mam katalizatora...
D teg przy zapalaniu sie kntrolki nie ma zadnych zmian w pracy silnika...
[ Dodano: 28 Mar 2007 22:59 ]
Co do wlaczania cieplgo nawiwu: u mnie silnik sie nie grzej, 85-90st w trasie, czasem 95st w korku, ale nawt jak juz zlapie te 95st, t kontrolka sie nie zapala, dopiero po jakims czasie, nie jest to zwiazane jakos bardzo z wysoka teperatura chlodziwa.
A napisz jaki masz silnik.
Bo w 1.4 i 1.6 w MK3 (te wersje, w których kolektor wydechowy jest z przodu, a ssący za silnikiem) może po prostu trzeba zaizolować kabelki czujników ciśnienia, które są w pobliżu kabi WN. I wtedy sygnalizacja wariuje, bo mogą łapać przebicia z kabli WN i wyzwalać alarm.
Izolacja na kabelkach po prostu pęka. Wystarczy odpiąć złącze czujnika, i założyć kawałek rurki termokurczliwej, podpiąć kabelek z powrotem.
Ja tak miałem (w 1.3 w MK2, ta sama konstrukcja, ten sam problem). I na forum ktoś to zrobił wg mojej rady i też przestało się cokolwiek dziać.
Jak CB trzeszczy, to możliwe że idą przebicia z kabli WN, więc je też bym przy okazji sprawdził.
Bo w 1.4 i 1.6 w MK3 (te wersje, w których kolektor wydechowy jest z przodu, a ssący za silnikiem) może po prostu trzeba zaizolować kabelki czujników ciśnienia, które są w pobliżu kabi WN. I wtedy sygnalizacja wariuje, bo mogą łapać przebicia z kabli WN i wyzwalać alarm.
Izolacja na kabelkach po prostu pęka. Wystarczy odpiąć złącze czujnika, i założyć kawałek rurki termokurczliwej, podpiąć kabelek z powrotem.
Ja tak miałem (w 1.3 w MK2, ta sama konstrukcja, ten sam problem). I na forum ktoś to zrobił wg mojej rady i też przestało się cokolwiek dziać.
Jak CB trzeszczy, to możliwe że idą przebicia z kabli WN, więc je też bym przy okazji sprawdził.
MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!
silnik jak w opisie pod avatarem, 1.8 ABS
[ Dodano: 29 Mar 2007 12:54 ]
A btw czy gdyby to byla izolacja to nie dzialoby sie to zawsze? albo zaraz po nagrzaniu, a tu dzieje si dopier o jakims czasie i do tego po wymianie oleju jest grzej....... jakos watpie w ta izolacje
dzis zorientwalem sie w cenach panewek, 120zł główne i 85 korbowodowe, 205 razem, d tego upust 30% to daje 143,50zł, czyli chyba w miare nieze teraz pytanie czy robic? jezli sie zdcyduje to najwczesniej za 2 tyg.
[ Dodano: 29 Mar 2007 12:54 ]
A btw czy gdyby to byla izolacja to nie dzialoby sie to zawsze? albo zaraz po nagrzaniu, a tu dzieje si dopier o jakims czasie i do tego po wymianie oleju jest grzej....... jakos watpie w ta izolacje
dzis zorientwalem sie w cenach panewek, 120zł główne i 85 korbowodowe, 205 razem, d tego upust 30% to daje 143,50zł, czyli chyba w miare nieze teraz pytanie czy robic? jezli sie zdcyduje to najwczesniej za 2 tyg.
a skąd ci pluje olejem z tłumika ?Patrese pisze:zauwazylem ze kontrolka zalacza sie najczesciej po dluzszej jezdzie podczas wchodzenia w zakret kiedy auto sie przechyla... kable sprawdze- zobaczymy
ale zaczal tez pluc olejem wiec najpierw wymienie uszczelke...
dzieki!
jak tak to wymiana uszczelki Ci nic nie da szkoda kasy
silnik chyba zaczyna dogorywać, szlif wału, nowe panewki, pompa oleju,
uszczelniacze zaworów pierścienie i dopiero uszczelka bo chyba o uszczelce głowicy
piszesz i to chyba na tyle tak na początek
remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)
Sharan - AFN
Sharan - AFN
W sumie przy ostrym i długim zakrecie kontrolka ma prawo sie zapalic, bo po prostu olej nie dociera do ssaka pompy
Dzisiaj rozgrzebałem cały moduł wtrysku, uszczelniłem wszystko porządnie bo za bardzo sie tam pocił olejem, zauważyłem przy okazji, że z tyłu tego plastiku doprowadzającego powietrze (z logo vw) są dwa króćce, które u mnie były nie podłączone, okazało się, że powinny tam dochodzić wężyki od sterowania dstarczaniem ciepłego i zimneg powietrza w kolektor ssący, wszystko teraz jest na miejscu, wg silnika kumpla Mam wrażenie, że auto jak osiągnie te 90st, to duzo ciezej jest je teraz nagrzac powyzej tej temp, wczesnij 95st sie czasem zdarzalo na dluzszym postoju. Moze i olej teraz bedzie sie mniej grzal, jutro sie okaze w trasie
Po przemysleniach, jeżeli teraz bedzie migala kontrolka dalej, to jednak chyba faktycznie przychyle sie do waszych wypowiedzi, ze to pompa... znalazem na Allegro uzywke z ABSa, chyba ją kupię, bo koszt na razie 30zł, tak na probe
Dzisiaj rozgrzebałem cały moduł wtrysku, uszczelniłem wszystko porządnie bo za bardzo sie tam pocił olejem, zauważyłem przy okazji, że z tyłu tego plastiku doprowadzającego powietrze (z logo vw) są dwa króćce, które u mnie były nie podłączone, okazało się, że powinny tam dochodzić wężyki od sterowania dstarczaniem ciepłego i zimneg powietrza w kolektor ssący, wszystko teraz jest na miejscu, wg silnika kumpla Mam wrażenie, że auto jak osiągnie te 90st, to duzo ciezej jest je teraz nagrzac powyzej tej temp, wczesnij 95st sie czasem zdarzalo na dluzszym postoju. Moze i olej teraz bedzie sie mniej grzal, jutro sie okaze w trasie
Po przemysleniach, jeżeli teraz bedzie migala kontrolka dalej, to jednak chyba faktycznie przychyle sie do waszych wypowiedzi, ze to pompa... znalazem na Allegro uzywke z ABSa, chyba ją kupię, bo koszt na razie 30zł, tak na probe
jeszcze możesz odkręcić zanim kupisz i sprawdzić na sicie czy nie ma jakiś gęstychkley pisze:to jednak chyba faktycznie przychyle sie do waszych wypowiedzi, ze to pompa
kudłów kluchów które nie pozwalają dobrze przecisnąć się olejowi w górę pompy
wymień przy okazji tez na dobrej jakości filtr oleju (tylko nie filtron ! )
remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)
Sharan - AFN
Sharan - AFN
takkley pisze:do wykrecenia to zeby dostac sie do pompy, to musze zlac olej, zdjac miske i dopiero odkrecic pompe tak?
nie ma takiej potrzeby, a dla własnego spokoju jak chcesz możeszkley pisze:CZy uszczelke pod miską zmienia się po każdym zdjęciu, czy tylko co jakis czas?
przed ponownym skręceniem leciutko przesmarować ciemnym silikonikiem
dookoła (można taki kupić napewno na stacjach orlenu, bo sam kupowałem)
i skręcaj z wyczuciem bo gwinty pozrywasz ...
remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)
Sharan - AFN
Sharan - AFN
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 400 gości