A,B,C Lakierowania

Modyfikacje wizualne, lampy, wnętrze, spoilery...

Moderatorzy: QQxQ, G0 Karcio, VIP

Awatar użytkownika
SZOPENN
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 762
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 10:53
Lokalizacja: Polska

A,B,C Lakierowania

Post autor: SZOPENN » śr lut 15, 2012 21:06

ale po co te nerwy.. kazałeś mi sprawdzić oferte bolla.. sprawdziłem... oprócz tej masy na pędzel jest jescze jeden środek:

(trzeci od góry)
http://www.boll.com.pl/oferta01.html" onclick="window.open(this.href);return false;
BOLL Środek do konserwacji podwozia
Środek na bazie bitumiczno-kauczukowej chroniący podwozie samochodu przed solą, uderzeniami kamieni, wodą i oddziaływaniem czynników mechanicznych. Działa również dźwiękochłonnie.
I pewnie znowu powiesz, że to niestety nie to.. to skoro masz coś od bolla czego nie ma producent....

Fucker pisze:Nie, bo właśnie u mnie znajdziesz KORUND.
Na zdjęciach bynajmniej pokazałeś że piaskujesz na zewnątrz więc założyłem że odzysku nie ma - więc musiałbyśbyć bardzo bogaty używając elektrokorundu który za 1kg kosztuje 5zł. Jeśli masz pomieszczenie z odzyskiem to co innego... zasugerowałem to...
Fucker pisze:Dlatego cały czas piszę, że baranek się nie nadaje. Dużo aut właśnie ma od spodu PU i żadne mycie i odtłuszczanie ci nie pomoże, bo wszędzie i tak nie dojdziesz.
A ja dalej będę pisał, że wolę baranek od smołeksów. Co do odtłuszczenia i przygotowania powierzchni pod baranek... każdy ma swoje wizje (producent ma wizje raczej prawidłową). O dziwo, przeglądając karty techniczne baranków tych lepszych oraz gorszych (a one z założenia są wszystkie takie same), to jeśli chodzi o aplikacje Ci lepsi producenci podają więcej wytycznych. Np baranki teroson - w ich kartach są informacje i odstępy czasowe, których niestety na próżno szukać w kartach konkurencji - a mają one zastosowanie we wszystkich produktach na bazie "żywic syntetycznych" - cokolwiek by to nie było.

U mnie na razie się wszystko trzyma, jak coś będzie nie tak, coś się nie sprawdzi to na pewno napiszę, ale bitexów nadal nie zastosuje, co najwyżej będę myślał o tym chlorokauczuku z pistoletu do baranka....
Fucker pisze:barankowanych" samochodów domowymi sposobami
dobrze że dodajesz "domowymi sposobami"... i te domowe sposoby niestety robią złą renomę wielu produktom, które można używać z powodzeniem.. tylko czy brak idiotoodporności produktu może być jego wadą i go dyskwalifikować.... to już inna sprawa... jeden powie że tak, drugi nie..
Fucker pisze:Myślę koniec rozmowy, bo każdy ma swoje przekonanie.
czemu zaraz koniec, zawsze coś ktoś się dowie i się wiedzą podzieli.. myślę że sporo osób coś tam z naszej rozmowy dla siebie wyciągnie, a co zrobią... to inna rzecz.

No i dzięki tej rozmowie dałem namiar na CIebie koledze który chce robić mk3, ja nie mam czasu bebrać się z jego autem a on nie chce żeby ktoś go wykiwał na robocie. Po zdjęciach widać że Twoja robota w "ramach obsługi klienta" jest bdb... oczywiście wiemy że zawsze da się lepiej, ale.. wszystko w granicy za którą ktoś będzie skłonny zapłacić - no niestety.... taki jest rynek a ZUS trza zapłacić.... A co się dzieje na polu konserwacji u majstrów tu i tam to obydwaj wiemy...
Ostatnio zmieniony śr lut 15, 2012 23:30 przez SZOPENN, łącznie zmieniany 5 razy.



Awatar użytkownika
KamilP
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 2270
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin

Re: A,B,C Lakierowania

Post autor: KamilP » śr lut 15, 2012 21:12

Fucker pisze:
KamilP pisze:korund tylko POLGRIT
Nie, bo właśnie u mnie znajdziesz KORUND.

Myślę koniec rozmowy, bo każdy ma swoje przekonanie.
Ja tego nie pisałem :bajer:

A przy tym ktoś pomoże? :)
KamilP pisze:To ja też mam auto z 92 roku i tylko korek wypadł ten gumowy i dziurka została, lekko się powiększyła. I to też będę robił, pewnie do spawu oddam. Kiedyś myślałem o żywicy epoksydowej ale na podłogę to nie wiem czy się będzie nadawało.. Więc chyba zostanie spaw. Ciekawe tylko ile mnie skasują. A jeszcze jak można zabezpieczyć skutecznie te miejsca przy korkach, bo przy innych też trochę ruda się interesuje..



Awatar użytkownika
SZOPENN
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 762
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 10:53
Lokalizacja: Polska

A,B,C Lakierowania

Post autor: SZOPENN » śr lut 15, 2012 21:21

KamilP pisze:To ja też mam auto z 92 roku i tylko korek wypadł ten gumowy i dziurka została, lekko się powiększyła. I to też będę robił, pewnie do spawu oddam. Kiedyś myślałem o żywicy epoksydowej ale na podłogę to nie wiem czy się będzie nadawało.. Więc chyba zostanie spaw. Ciekawe tylko ile mnie skasują. A jeszcze jak można zabezpieczyć skutecznie te miejsca przy korkach, bo przy innych też trochę ruda się interesuje..

powiem CI tak.. na razie to "lekko się powiększyła" - w praktyce, to może być tam już bardziej poważnie niż Ci się wydaje. Ale to trzeba zobaczyć, ja mając lekką korozje na otworach spływowych nie spawałem - moim zdaniem szkoda blachy grzać. Wyciąłem korozję, wyczyściłem i podkład. Następnie dorobiłem korek/reparaturke z metalu o dopasowanym kształcie i wkleiłem na masę karoseryjną omijając spawanie.

Nie sprawdzi się to przy dużych dziurach. Tu widziałem niektórzy remontują to wycinają spory kawałek dookoła, robią reparaturkę z otworem na nowy korek, wspawują.. a następnie umieszczają korek z powrotem - dla mnie jest to nieuzasadnione, lepiej już spawać i pozbyć się tych korków. Zobacz np temat WONCKA, on róbił tak żeby zostawić ori korek w podłodze.

Inni po prostu wspawują łate jak jest dużo korozji i pozbywają się korka.

A to co Ci trzeba już zostało napisane, najlepiej po wspawaniu opiaskować, zapodkładować epoksydem, na spaw nałożyć masę PU pędzlem, pomalować. I czekać na rudzielca jeśli się w ogóle z pod takiego czegoś pojawi. Kwestia pozostaje tylko czy jeśli decydować się na spawanie, to obspawywać doczołowo i solidnie przetapiać - ale to wiąże się z grzaniem, czy zrobić reparaturkę z zetką i walnąć kilka punktów a następnie zaizolować masą PU... ja bym się skłaniał do punktowania, ale to i tak trzeba zobaczyć co ma byc zrobione, bez zobaczenia to sobie można tylko gdybać... a może tam jest poszycie do wymiany już? :hmm:
Ostatnio zmieniony śr lut 15, 2012 21:34 przez SZOPENN, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
KamilP
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 2270
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin

A,B,C Lakierowania

Post autor: KamilP » śr lut 15, 2012 21:26

No nie powiem dziurka się niestety trochę powiększyła.. Może jak będe miał aparat i czas to cyknę foto. A z drugiej strony widze że mi powoli ruda łapie w tym miejscu, jak tutaj powstrzymać korozję? Bo to trochę słaby dostęp bo to przy tym korku..



Awatar użytkownika
SZOPENN
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 762
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 10:53
Lokalizacja: Polska

A,B,C Lakierowania

Post autor: SZOPENN » śr lut 15, 2012 21:29

KamilP pisze:jak tutaj powstrzymać korozję?
hmmm po całej tej przepychance słownej potraktuje to jako pytanie retoryczne.... powodzenia w pracach :pub:



Awatar użytkownika
Fucker
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
Posty: 616
Rejestracja: pn sie 31, 2009 23:02
Lokalizacja: okolice Kędzierzyn Koźle
Kontakt:

A,B,C Lakierowania

Post autor: Fucker » śr lut 15, 2012 21:33

SZOPENN pisze: BOLL Środek do konserwacji podwozia
Środek na bazie bitumiczno-kauczukowej chroniący podwozie samochodu przed solą, uderzeniami kamieni, wodą i oddziaływaniem czynników mechanicznych. Działa również dźwiękochłonnie.
I pewnie znowu powiesz, że to niestety nie to.. to skoro masz coś od bolla czego nie ma producent....

Tak, teraz trafiłeś. Wiem, że "bitum" źle brzmi, ale polecam najpierw sprawdzić. Za to kauczuk robi swoją robotę.
SZOPENN pisze:więc musiałbyśbyć bardzo bogaty używając elektrokorundu który za 1kg kosztuje 5zł. Jeśli masz pomieszczenie z odzyskiem to co innego... zasugerowałem to...
Jest to bardzo drogie, ale ja mam to właśnie z odzysku. Czyli po jednym użyciu. I nawet mnie to bardzo cieszy, bo raz użyty nie jest już tak gruby i jest idealny dla mojej dyszy z węglika spiekanego 8mm. Używam to tylko wtedy, jak muszę odbić jakąś naprawdę upartą powłokę.


KamilP,
Sorry wkradł się błąd.



Awatar użytkownika
SZOPENN
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 762
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 10:53
Lokalizacja: Polska

A,B,C Lakierowania

Post autor: SZOPENN » śr lut 15, 2012 21:37

No dzięki za namiar na srodek i na pewno sobie obadam.. jeśli jest rzeczywiście dobry to można tylko pożałować że się własnego auta tym nie upaćkało.. ale kto wie... może się przyda...
Fucker pisze: I nawet mnie to bardzo cieszy, bo raz użyty nie jest już tak gruby i jest idealny dla mojej dyszy z węglika spiekanego 8mm.
A ja piaskuje dyszami z węglika 3mm i 5mm, 8 mm zrobiłem sobie dyszę u tokarza ze stali bo często jej nie używam aż tak. Zaś w ramach ostatnich eksperymentów, kazałem tokarzowi wytoczyć dyszę 5mm ale z łagodnym stożkowatym wylotem, coś na wzór dysz otworowych VENTURI. Musze przyznać że efekt mnie zadowolił, bo przy zużyciu powietrza 5 mm mam rozrzut taki jak na 8 mm...



Awatar użytkownika
Fucker
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
Posty: 616
Rejestracja: pn sie 31, 2009 23:02
Lokalizacja: okolice Kędzierzyn Koźle
Kontakt:

A,B,C Lakierowania

Post autor: Fucker » śr lut 15, 2012 21:57

SZOPENN pisze:bo przy zużyciu powietrza 5 mm mam rozrzut taki jak na 8 mm...
No to same zalety. Bo zapotrzebowanie na powietrze jest co najmniej o 400L/min mniejsze w porównaniu z 8mm dyszą.



Awatar użytkownika
RA_FEEL_IT!
Administrator
Administrator
Posty: 2307
Rejestracja: pt gru 19, 2008 16:14
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Passat B5 FL 1.8T
Silnik: AWT

A,B,C Lakierowania

Post autor: RA_FEEL_IT! » sob lut 25, 2012 14:44

Panowie, ile kosztowałby amatorski zestaw do lakierowania?



Awatar użytkownika
mazi
Forum Master
Forum Master
Posty: 1318
Rejestracja: pn cze 14, 2010 18:27
Lokalizacja: człuchów/Jęczniki Wlk
Kontakt:

A,B,C Lakierowania

Post autor: mazi » sob lut 25, 2012 14:55

Sata, kompresor z 1000zl musi miec w miare litraz zeby wytrzymał ci malowanie ze stałym cisnieniem
jakis tam pistolet aby pomalowac to nawet i 60zł i pomalujesz.... tylko jakos podawanego strumienia z dyszy jest nie zadowalajaca
do przygotowania powierzchni szlifierke oscylacyjna 2.5mm - na alledrogo najtansza z 200zł a przydatna bo z reki nie wyprowadzisz
tasmy i papiery woskowane do oklejania, szmaty- mniej jak 100
papiery scierne na mokro, krążki - mniej jak 100
zmywacze, rozcienczalniki do bazy, utwardzacze, podklady, bazy, klary to moze kosztowac roznie.



Awatar użytkownika
killerx
20vT
20vT
Posty: 694
Rejestracja: sob wrz 24, 2011 08:48
Lokalizacja: PL

Re: A,B,C Lakierowania

Post autor: killerx » ndz mar 04, 2012 12:31

1.Panowie, w tym tygodniu zabieram się za przednie błotniki w swoim mk4 (ruda bierze się za ranty, a poza tym trochę odprysków) . Poza tym przy okazji malowania błotników chciałbym pomalować listwy zderzaków oraz listwy drzwi. Powiedzcie mi ile bazy i bezbarwnego powinienem kupić na te elementy (mowa o gęstym lakierze bez rozcieńczenia) - kolor czarny metalik ?

2.Drugie pytanie tyczy się etapów naprawy błotników i listw:

Błotniki:
1. Podkład epoksydowy(na zeszlifowane do gołej blachy ranty- szczególnie pod chlapaczami, które napewno już na długo nie zagoszczą w golfiku).
2. Szpachlówka uniwersalna.
3. Podkład epoksydowy na cały element.
4. Baza.
5. Klar.

Listwy:
1. Podkład na plastik.
2. Szpachlówka do tworzyw( dwie głębsze rysy na przedniej listwie ).
3. Podkład epoksydowy.
4. Baza.
5. Klar.

Na koniec prac po całkowitym utwardzeniu lakieru polerka.

3. Odnośnie podkładu, bo tego tylko nie jestem pewny- czy na epoksyd od razu dawać baze czy może lepiej będzie zaopatrzyć się jeszcze w podkład akrylowy( np. multi fuller ) i wtedy epoksyd będzie tylko w miejscach gdzie była goła blacha ?
Z malowaniem miałem już wiele do czynienia, lecz teraz swój samochód robię poraz pierwszy i chcę to zrobić na 100% dobrze.

Z góry dzięki za pomoc.
Ostatnio zmieniony ndz mar 04, 2012 12:45 przez killerx, łącznie zmieniany 4 razy.


MK4 1.9 AHF: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=477772" onclick="window.open(this.href);return false;
MK4 VR6: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=520019" onclick="window.open(this.href);return false;
S3 8L: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=609771" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
RA_FEEL_IT!
Administrator
Administrator
Posty: 2307
Rejestracja: pt gru 19, 2008 16:14
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Passat B5 FL 1.8T
Silnik: AWT

A,B,C Lakierowania

Post autor: RA_FEEL_IT! » ndz mar 04, 2012 12:35

mazi, dziękuję :bigok:



Awatar użytkownika
mazi
Forum Master
Forum Master
Posty: 1318
Rejestracja: pn cze 14, 2010 18:27
Lokalizacja: człuchów/Jęczniki Wlk
Kontakt:

A,B,C Lakierowania

Post autor: mazi » ndz mar 04, 2012 17:53

killerx pisze:1.Panowie, w tym tygodniu zabieram się za przednie błotniki w swoim mk4 (ruda bierze się za ranty, a poza tym trochę odprysków) . Poza tym przy okazji malowania błotników chciałbym pomalować listwy zderzaków oraz listwy drzwi. Powiedzcie mi ile bazy i bezbarwnego powinienem kupić na te elementy (mowa o gęstym lakierze bez rozcieńczenia) - kolor czarny metalik ?
200 bazy powinno starczyc
klar 1l mniej nie kupisz chyba

killerx, dałbym podklad. i cały błotnik musisz miec zmatowiony. co do bazy to jedz z klapka wlewu. po 2 mi sie wydaje ze powinienes jeszcze zrobic przejscie na drzwi. bo bedzie widac jak cholera ze malowany



Awatar użytkownika
killerx
20vT
20vT
Posty: 694
Rejestracja: sob wrz 24, 2011 08:48
Lokalizacja: PL

Re: A,B,C Lakierowania

Post autor: killerx » ndz mar 04, 2012 20:37

mazi dzięki za info. Kupie 300ml, bo postanowiłem jeszcze zrobić hokeje. Co do przejścia- golf był już malowany w całości jakieś 5lat temu, lakier jest bardzo zadbany i myślę, że jak dobiorą dobrze lakier to nie będzie problemu z ewentualną różnicą. Ogólnie w tych błotnikach mam do roboty głównie tylko ranty, bo kilka bombelków się pojawiło- nie dużych, ale boje się iż w perspektywie dłuższego czasu może być gorzej. Miałem robić wpyłke na tych rantach, ale jakoś nie robiłem tego nigdy i nie chce spaprać roboty więc ze względu na to, że lakier jest można powiedzieć śmiało w bdb stanie zdecydowałem się na malowanie całych błotników. Gdyby lakier na samochodzie był już wyeksploatowany wtedy bałbym się rzeczywiście malowania całego elementu bez cieniowania drzwi.
A co do podkładu akrylowego- dawać go na cały błotnik czy tylko naprawiane miejsce ?


MK4 1.9 AHF: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=477772" onclick="window.open(this.href);return false;
MK4 VR6: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=520019" onclick="window.open(this.href);return false;
S3 8L: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=609771" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ

Wróć do „Style”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości