TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY. REGULAMIN STR 116.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- dominik29a
- Nowicjusz
- Posty: 25
- Rejestracja: sob sie 10, 2013 08:22
- Lokalizacja: Krk
TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY.
Witam, nie wiem czy to dobry temat ale mam pytanie odnośnie świec żarowych, mianowicie od jakiej temperatury tdi nie ma szans zapalić w zimie, dodam ze 3 stopnie "po wyżej zera" nie sprawiają mi problemu ( od szczała nie ma mowy o nie równej pracy, na 100% nie grzeją świece ) dojeżdżam w tygodniu do pracy samochodem i nie mam jak ogarnąć tego w tym tygodniu , i nie chce mi sie rano otwierać maski i na ostro grzać .Pytanie jest tylko czysto teoretyczne. Jak możecie napiszcie w jakich temp. wam odpalał tdi bez świec.
Re: TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY.
Mam ten sam problem z silnikiem AXR. Świece nowe aku też a nadal trzeba pokręcić chwile żeby odpalił i jak już odpali to słychać takie zgrzytnięcie czy rozrusznik jest do wymiany bądź regeneracji?AGR90 pisze:Panowie jak jest temperatura 2 stopnie to silnik słabo odpala trzeba trochę dłużej kręcić rozrusznikiem. Świece nowe aku sprawny ,ostatnio był robiony rozrząd.Co to może być za problem?
TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY.
Opiszę częściowe rozwiązanie mojego problemu
Od ponad roku jestem szczęśliwym posiadaczem samochodu VW Golf IV 1.9 TDI (90 KM). Na prawdę, nie mam z tym samochodem żadnych problemów (najdroższe naprawy to wymiana rozrządu i remont zawieszenia). Nie pamiętam od kiedy zaczęły występować problemy z odpalaniem (na pewno nie odkąd go kupiłem bo pewnie bym nie kupił) i co ja w nim nie robiłem... Był u jednego mechanika, posprawdzał ciśnienie, wtryski, podobno świece - wszystko książkowo a golfina dalej ciężko pali czy na ciepłym czy na zimnym silniku. Rok temu przeprowadziłem się do Elbląga, tu kuzyn polecił mi mechanika, zaprowadziłem go 27 października, 28 października był już do odebrania. Mechanik wymienił mi 1 świece bo nie grzała, przewód od świec - jedna końcówka była urwana oraz przewód był mniej więcej w połowie pęknięty co powodowało zwarcie, została zwiększona dawka rozruchowa, wyregulowany kąt wtrysku oraz został wydłużony czas grzania świec żarowych. Po tych zabiegach jak ręką odjął ale niestety to tylko połowa sukcesu bo o ile na zimnym silniku w ciągu 2 sekund odpali, znaczna poprawa bo poprzednio musiałem go kręcić 10-15 sekund, to na ciepłym kręci dość długo (chociaż dużo krócej niż przed odwiedzeniem zakładu). Mechanik przy odbiorze pokazał mi co powymieniał zaznaczając przy tym, że to co zrobił to jest rozwiązanie na zimowe dni (bo ciężko pali na ciepłym). Jeżeli będę chciał lepszy efekt to mam przyjechać znowu (w tym roku mam ograniczone fundusze) i zawiezie do regeneracji najpierw sterownik silnika a jeżeli to nic nie da to pompa do regeneracji.
Jestem bardzo zadowolony bo mam chociaż czas na odłożenie pieniążków na regeneracje lub ewentualnie na kupno nowej pompy.
Od ponad roku jestem szczęśliwym posiadaczem samochodu VW Golf IV 1.9 TDI (90 KM). Na prawdę, nie mam z tym samochodem żadnych problemów (najdroższe naprawy to wymiana rozrządu i remont zawieszenia). Nie pamiętam od kiedy zaczęły występować problemy z odpalaniem (na pewno nie odkąd go kupiłem bo pewnie bym nie kupił) i co ja w nim nie robiłem... Był u jednego mechanika, posprawdzał ciśnienie, wtryski, podobno świece - wszystko książkowo a golfina dalej ciężko pali czy na ciepłym czy na zimnym silniku. Rok temu przeprowadziłem się do Elbląga, tu kuzyn polecił mi mechanika, zaprowadziłem go 27 października, 28 października był już do odebrania. Mechanik wymienił mi 1 świece bo nie grzała, przewód od świec - jedna końcówka była urwana oraz przewód był mniej więcej w połowie pęknięty co powodowało zwarcie, została zwiększona dawka rozruchowa, wyregulowany kąt wtrysku oraz został wydłużony czas grzania świec żarowych. Po tych zabiegach jak ręką odjął ale niestety to tylko połowa sukcesu bo o ile na zimnym silniku w ciągu 2 sekund odpali, znaczna poprawa bo poprzednio musiałem go kręcić 10-15 sekund, to na ciepłym kręci dość długo (chociaż dużo krócej niż przed odwiedzeniem zakładu). Mechanik przy odbiorze pokazał mi co powymieniał zaznaczając przy tym, że to co zrobił to jest rozwiązanie na zimowe dni (bo ciężko pali na ciepłym). Jeżeli będę chciał lepszy efekt to mam przyjechać znowu (w tym roku mam ograniczone fundusze) i zawiezie do regeneracji najpierw sterownik silnika a jeżeli to nic nie da to pompa do regeneracji.
Jestem bardzo zadowolony bo mam chociaż czas na odłożenie pieniążków na regeneracje lub ewentualnie na kupno nowej pompy.
Problemy z odpaleniem po dłuższym postoju
Golf IV TDI PD ASZ
Auto po dłuższym postoju tzn 8 godz w pracy miało problem z odpalenie, objawy odpowiadające zapowietrzeniu się układu paliwowego.
Po przekręceniu zapłonu za każdym razem było słychać pompę paliwa umieszczona w baku, wyjątkiem były uruchomieni silnika przy baku zalanym pod korek.
Prześwietlony praktycznie cały układ paliwowy, sprawdzone błędy silnika i nic nie wskazywało na usterkę.
Przeczytałem wiele podobnych postów i wiele było opinii odradzających szukanie problemu po stronie pompy znajdującej się w baku ale jednak zdecydowałem się na wyjecie pompy z baku i okazało się że uszkodzona jest plastikowa elastyczna rurka łącząca pompę elektryczna z króćcami.
Auto po dłuższym postoju tzn 8 godz w pracy miało problem z odpalenie, objawy odpowiadające zapowietrzeniu się układu paliwowego.
Po przekręceniu zapłonu za każdym razem było słychać pompę paliwa umieszczona w baku, wyjątkiem były uruchomieni silnika przy baku zalanym pod korek.
Prześwietlony praktycznie cały układ paliwowy, sprawdzone błędy silnika i nic nie wskazywało na usterkę.
Przeczytałem wiele podobnych postów i wiele było opinii odradzających szukanie problemu po stronie pompy znajdującej się w baku ale jednak zdecydowałem się na wyjecie pompy z baku i okazało się że uszkodzona jest plastikowa elastyczna rurka łącząca pompę elektryczna z króćcami.
TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY.
Wy mi koledzy lepiej powiedzcie gdzie szukać przyczyny ..... mój MK IV z podpisu .... przez 5 lat użytkowania zero problemów ... ale ostatnio z nudów i wolnego czasu = postanowiłem ustawić kąt wtrysku ...
VAG -- auto zagrzane do temp roboczej .... pokazało 86 .... czyli przyspieszony kąt wtrysku ... ( nigdy nie było problemów z odpalaniem )
Klucze w łapę ... i po kilku próbach --- mam między 49-51 - FABRYKA ..... i co ? autko jak postoi pod firmą , domem etc ... 2 dni --- ma problem z odpaleniem ... Kilka obrotów wałem musi wykonać ..
Wcześniej choćby stał tydzień = palił od strzała....
Gdzie szukać ? przestawić kąt tak jak był ?
VAG -- auto zagrzane do temp roboczej .... pokazało 86 .... czyli przyspieszony kąt wtrysku ... ( nigdy nie było problemów z odpalaniem )
Klucze w łapę ... i po kilku próbach --- mam między 49-51 - FABRYKA ..... i co ? autko jak postoi pod firmą , domem etc ... 2 dni --- ma problem z odpaleniem ... Kilka obrotów wałem musi wykonać ..
Wcześniej choćby stał tydzień = palił od strzała....
Gdzie szukać ? przestawić kąt tak jak był ?
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY.
Jeśli chcesz żeby palił z pół obrotu to musisz przyspieszyć kąt wtrysku. Na fabrycznych nastawach odpala dopiero po kilku obrotach wału.
Miałem to samo, trzeba się przyzwyczaić.
Silnik ma swoje lata i kilometry pompa wtryskiwacze i wsio do kupy sprawia że trzeba zakręcić dłużej żebym zaskoczył.
Kąt możesz przyspieszyć będzie teardziej pracował, a do 80 nie powinien sypać błędem regulacji dynamicznego kąta wtrysku.
Miałem to samo, trzeba się przyzwyczaić.
Silnik ma swoje lata i kilometry pompa wtryskiwacze i wsio do kupy sprawia że trzeba zakręcić dłużej żebym zaskoczył.
Kąt możesz przyspieszyć będzie teardziej pracował, a do 80 nie powinien sypać błędem regulacji dynamicznego kąta wtrysku.
TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY.
Dzięki Italiano wiedziałem ,że na Ciebie można liczyć ... sam zresztą zawsze powtarzałeś ... że jesteś zwolennikiem przyspieszonego kąta ...
Ok ,,, w weekend ogarnę temat i wrócę w okolice jakie miałem ...
Dam znać o wynikach
Ok ,,, w weekend ogarnę temat i wrócę w okolice jakie miałem ...
Dam znać o wynikach
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY.
Ja długo jeździłem na 66, potem po zmianie rozrządu na na 75. Ostatnio po zmianie rozrządu roxjechał się na 105.
Teraz mam 58-61 i to jest dla mnie taki kompromis między głośnością pracy silnika, paleniem na zimno a dynamiką.
Przy 80-100 pali z ćwierć obrotu tylko nie jedzie w całym zakresie obrotów jak powinien.
Jak regulowałem to trafiłem na wartość 45-46 i palił ok tylko rozrusznik musiał dłużej kręcić i nie było takiej dynamiki, może dlatego że wyjściowy kąt wtrysku podaczs tuningu miał wartość 64-66.
Teraz mam 58-61 i to jest dla mnie taki kompromis między głośnością pracy silnika, paleniem na zimno a dynamiką.
Przy 80-100 pali z ćwierć obrotu tylko nie jedzie w całym zakresie obrotów jak powinien.
Jak regulowałem to trafiłem na wartość 45-46 i palił ok tylko rozrusznik musiał dłużej kręcić i nie było takiej dynamiki, może dlatego że wyjściowy kąt wtrysku podaczs tuningu miał wartość 64-66.
-
- Użytkownik
- Posty: 463
- Rejestracja: sob sie 06, 2011 11:38
Re: Odp: TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY.
A u mnie odwrotna sytuacja. Przed wymiana rozrzadu kat 64-66, po wymianie 52-54 i poprawa dynamiki mimo tego ze kat sie opoznil. Czemu?italiano_83 pisze:Jak regulowałem to trafiłem na wartość 45-46 i palił ok tylko rozrusznik musiał dłużej kręcić i nie było takiej dynamiki
Poki co odpala dobrze. Zobacze jak w mrozy. Jak bedZie odpalal gorzej to lekko przyspiesze kat.
ALH -> 205 -> soft
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY.
Problemy z rozruchem turbodiesla VP
Wielu użytkowników forum boryka się z kłopotami rozruchu zimnego silnika TDI VP nie tylko zimą, ale przez cały rok- w tym temacie postaram się w skrócie opisać szereg czynności które można samemu wykonać, aby wstępnie zdiagnozować borykający nas problem.
W tym przypadku nie możemy lekceważyć niczego, czasami przyczyna może być błaha i nie ma potrzeb udawania się to do kolejnego mechanika, aby diagnozować koleją to teorię o usterce zazwyczaj kosztowną.
1. Filtr paliwa, wg instrukcji powinien być wymieniany co 60 kkm, zważmy jednak na fakt, że jakość paliwa w PL jest delikatnie mówiąc niezadowalająca, co potwierdził raport NIK Więc raz do roku warto filtr paliwa wymienić, moim skromnym zdaniem najlepiej przed sezonem zimowym.
2. Kąt wtrysku ... To parametr który ma szczególne znaczenie podczas rozruchu zimnego silnika ... powinien zawierać się w granicach wyznaczonych liniami w TDI timing dla danego modelu silnika - zazwyczaj 40-60 jednostek, im bardziej przyspieszony tym szybciej polewane jest paliwo, ale nie przesadzajmy z regulacją, nadmiernie przyspieszony powoduje twardą/głośną prace silnika, a ustawiony poza zakres tolerancji wpływa negatywnie na wysterowanie dynamicznego kąta wtrysku. Kąt wtrysku sprawdzamy w grupie 000 bassic settings pozycja druga ( może lekko skakać o kilka jednostek) - teoretycznie na rozgrzanym silniku, praktycznie bez względu na temperaturę silnika będzie taki sam, bo sprawdzamy statyczny kąt wtrysku na zblokowanych nastawach.
Porada dla silników 1Z, AHU, AFN viewtopic.php?t=142235&postdays=0&postorder=asc&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Porada dla silników ALH, AGR, ASV, AHF, viewtoic.php?f=35&t=381902" onclick="window.open(this.href);return false; oraz viewtopic.php?t=166146" onclick="window.open(this.href);return false;
Porada dla silnika AZZ viewtopic.php?t=271817&postdays=0&posto ... c&start=15" onclick="window.open(this.href);return false;
3. Rozrusznik ma kręcić wałem silnika szybko i bez zastanowienia, jego prace można zdiagnozować *#cenzura#* się w jego prace, powinien tak szybko kręcić abyś my nie byli wstanie przeliczać obrotów wału, lub za pomocą vaga wykonać loag grupy 001 z rozruchu silnika, będzie widać prędkość obrotową rozrusznika. Sprawdzamy mocowanie kabla zasilającego rozrusznik czy miejsce styku jest czyste - niezaśniedziałe.
W razie potrzeby regenerujemy rozrusznik, nowe szczotki tuleje, smarowanie, czyszczenie i po takim zabiegu wiele aut ożywa.
viewtopic.php?t=149224" onclick="window.open(this.href);return false;
Aby zdiagnozować rozrusznik przyda się vag i wykonanie loga 001 - podczas rozruchu, aby była możliwość wykonania kilkusekundowego loga (4-6sekund) wyciągamy przekaźnik 109 - lub odłączamy kabelek zasilający na zaworze pompy wtryskowej n109 - VP. Kabelek należy zaizolować, aby wisząc bezwładnie w komorze silnika nie spowodował zwarcie. Następnie uruchamiamy vaga i logujemy 001 mb na rozruszniku przez 4-6 sekund, w ten sposób jesteśmy w stanie "zanotować" i sprawdzić prędkość obrotową jaką jest wstanie wykręcić rozrusznik wałem silnika.
4. Akumulator - powinien być "zdrowy" odpowiednio naładowany i z odpowiednim prądem rozruchowym dal danego silnika diesla.
Przypominam o sprawdzeniu połączeń, bieguny i klemy akumulatora powinny być czyste a same klemy powinny mocno zaciskać się na biegunach tak aby nie miały możliwości się ruszać. Nie zapominamy o mocowaniu kabla masowego Sprawdzamy napięcie ładowania alternatora powinno zawierać się pomiędzy 13.9-14.5V na włączonych światłach mijania, sprawdzamy miernikiem spadek napięcia podczas rozruchu silnika.
5. Wskazania czujnika temperatury są również istotne, te sprawdzimy za pomocą vaga grupa 7 na zimnym silniku wskazania ze wszystkich czujników powinny być zbliżone. Temperatura chłodziwa/powietrza/paliwa, dokonujemy pomiaru zarówno na zimnym silniku po nocy jak i na ciepłym temp minimum 80C.
6. Powietrze w przewodach paliwowych/cofające się paliwo. Jedna z najczęściej występujących usterek w TDI - nie wielkie bąbelki powietrza w układzie paliwowym to nie jest jeszcze problem, natomiast jeśli pojawia się bąbel wielkości 2-3 cm to już powód do zastanowienia.
Sprawdzamy opaski przy filtrze paliwa, czy to samo zaciskowe czy też skręcane powinny się trzymać pewnie na węża które są zamontowane na filtrze paliwa.
Podgrzewacz, jest również źródłem wielu problemów, są na nim umieszczone dwa małe oringi które bezwzględnie powinno się wymieniać podczas wymiany filtra paliwa, powinny być razem jako zestaw do wymiany filtra paliwa.
viewtopic.php?f=35&t=212684" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeśli paliwo się cofa zakładamy zawór zwrotny na przewód zasilający paliwa.
Uwaga w niektórych modelach aut powodem ciągły bąbelków w układzie paliwowym jest wadliwa konstrukcja elementu w baku paliwa i jedynie jego wymiana całkowicie usuwa ten "problem" niestety nie jest to tani element...
7. Świece żarowe, dają o sobie znać gdy temperatura płynu chłodniczego spadnie poniżej 5-7C, zużyte lub uszkodzone skutecznie utrudniają rozruch zimnego silnika nie podgrzewając powietrza do właściwej temperatury.
8. Dawka rozruchowa istnieje możliwość jej niewielkiej regulacji co może poprawić odpalanie silnika.
viewtopic.php?f=35&t=191242" onclick="window.open(this.href);return false;
9. Stan wtryskiwaczy, a dokładnie rozpylaczy ma również znaczenie - to da się sprawdzić jedynie na stanowisku testowym.
10. Kontrolka świec żarowych, przed rozruchem powinna się zapalić i po chwili zgasnąć, jeśli nie pali się pełnym światłem, lub czasami nie zapala się w ogóle to sprawdzamy przekaźnik 109 - zazwyczaj wystarczy wyciągnięcie i poprawienie miejsc lutowania. W mk4 przekaźnik jest umieszczony pod kolumna kierownicy w skrzynce przekaźników - nad przekaźnikiem wycieraczek.
11. Stacyjka, sprawdzamy czy nie doszło do uszkodzenia styków, wystarczy odpiąć wtyczkę która jest na rozruszniku, idzie do niego cienki pojedynczy kabel - sprawdzamy czy pojawia się na nim napięcie i jakiej wartości w momencie kiedy przekręcamy kluczyk w pozycje rozruchu silnika - powinno być zbliżone do napięcia akumulatora.
12. Wężyki przelewowe wtryskiwaczy, sprawdzamy wzrokowo i poprzez dotyk ich stan, czy nie są sparciałe, popękane, wilgotne - w razie potrzeby można je wymienić samemu, wężyk kupimy w każdym sklepie motoryzacyjnym o przekroju 3-3.5 mm
13.Błędy. Sprawdzamy za pomocą vag-a błędy zapisane w sterowniku - to może być cenna wskazówka do rozwiązania problemu z rozruchem silnika.
14. Klapa gasząca sprawdzamy jej położenie na zgaszonym silniku powinna być w pozycji otwartej czyli leżeć na płasko, kiedy nie jest wpełni otwarta blokuje dopływ powietrza do silnika, a kiedy się przycina incydentalnie, odcina kompletnie dopływ powietrza do silnika, objawia się to nienaturalnie szybkim kręceniem się wału korbowego podczas rozruchu, tak jak by silnik nie miał kompresji.
15. Kompresja - to podstawa przy uruchamianiu diesla, jeśli silnik nie trzyma parametrów powietrze nie ogrzeje się do wystarczającej temperatury podczas suwu sprężania. Pomiar powinien wykonać nam każdy dobry warsztat.
16. Kontrolka ABS/ESP Jeśli podczas uruchamiania silnika zapalają się kontrolki... np ABS to oznacza to duży spadek napięcia w układzie, należy sprawdzić stan akumulatora oraz połączeń elektrycznych, mocowanie kabla zasilającego oraz masowego. Jeśli akumulator i okablowanie okaże się ok, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że umiera rozrusznik- zużyte szczotki, tuleje, lub usterka elektryczna samego rozrusznika.
17. Synchronizacja wałka rozrządu. W silnikach wyposażonych w układ wtryskowy typu PD popmpwtryskiwacze sprawdzamy synchronizacje wałka rozrządu vagiem w grupie 04, pozycja 4, najlepiej jak jest 0 dopuszczalne odchyłki +- 3.
18. Filtr powietrza
Linki do tematów które mogą być pomocne oraz inne pomocne wskazówki umieściłem w tym temacie
viewtopic.php?f=35&t=476429&p=5729065#p5729065" onclick="window.open(this.href);return false;
Trudno pali ciepły
I tu historia jest dość krótka... zazwyczaj wina leży po stronie zużytego rozrusznika, który na ciepłym silniku nie jest wstanie kręcić wałem korbowym wystarczająco szybko, przez co powstają kłopoty z rozruchem ciepłego silnika. Wyjścia są dwa, regenerujemy rozrusznik lub kupujemy nowy, zazwyczaj wiąże się to z koniecznością wymiany akumulatora który został "wymęczony" na starym rozruszniku. Drugie wyjście to udanie się do tunera i dokonanie korekcji w mapach startowych. Można też poradzić sobie domowym sposobem, wpinając się w instalacje czujnika temperatury i przy pomocy opornika oszukać wskazania podawane do ECU tak aby sterownik myślał, że silnik jest zimny, zwiększy dawkę paliwa i silnik odpali jak zimny, z tym, że za każdy razem trzeba uruchamiać i wyłączać układ przy starcie ciepłego silnika.
Porada kolegi grinio dotyczy silnika AFN wpięcie się w instalacje czujnika temperatury - aby oszukać wskazania dla ECU ...
viewtopic.php?f=35&t=67570&start=84" onclick="window.open(this.href);return false;
Wszystkie zdjęcia zawarte w poradzie są własnością autora, zabrania się kopiowania rozpowszechniania zamieszczonych fotografii jak i samej porady bez zgody autora
Regulamin umieszczania nowych postów w temacie
1. Zakładając nowy post udzielamy pełnych informacji na temat auta silnik/oznaczenie/moc
- silnik - np. 1.9 TDI AGR 90KM
2. Udzielamy pełnych informacji na temat problemu, w jakich warunkach występuje, co zostało sprawdzone i jakie dane uzyskaliśmy podczas sprawdzania, tekst pt : "rozrusznik jest zdrowy" czy też "kąt wtrysku poprawny" są niedopuszczalne ze względu na brak danych i takie posty zostaną usunięte, a autorzy nagrodzeni.
Np. MK4 1.9 TDI AGR 90PS - Ciężko pali jak ciepły/zimny ...
-Kat wtrysku - 60
-Świece żarowe sprawdzone - miernikiem
-Akumulator - napięcie spoczynkowe 12.6V, prąd ładowania 14.4V - spadek napięcia podczas rozruchu 9.5V
-Powietrze w układzie paliwowym - brak / niewielkie bąbelki/ duże zapowietrzenie widoczne w przezroczystym przewodzie.
-Rozrusznik - obroty podczas rozruchu - 260-280obr.min - ewentualnie jakiś filmik z nagraniem kręcenia rozrusznika, aby było można ocenić jego pracę.
-Czujnik temperatury - dane z vag-a na ciepłym i zimnym silniku spisane temperatury.
-Kontrolki ABS/ESP - podczas rozruchu zapalają się - nie zapalają się .
3. W temacie nie poruszamy wątków które nie są bezpośrednio z nim związane, naprawa podzespołów/usuwanie usterek/ błędy zapisane w sterowniku/ dobór akumulatora, rozrusznika, świec żarowych, czujnika temperatury- to wszystko można znaleźć na forum w przypadku diagnozy elektronicznej odsyłam do działu diagnostyka.
Uprzedzam, że zadawanie pytań które wielokrotnie już były poruszane w tym temacie, lub na które znajduje się odpowiedź w poradzie, czy też przedstawienie niekompletnego opisu problemu jak i opisu sprawdzonych elementów będzie skutkowało usunięciem postu z tematu i nagrodą dla autora.
Temat ma 116 stron tylko i wyłącznie dlatego, że gro pytań powtarza się co chwilę, gdyż kolejnym osobą które zakładają tu tematy nie chce się czytać
Wielu użytkowników forum boryka się z kłopotami rozruchu zimnego silnika TDI VP nie tylko zimą, ale przez cały rok- w tym temacie postaram się w skrócie opisać szereg czynności które można samemu wykonać, aby wstępnie zdiagnozować borykający nas problem.
W tym przypadku nie możemy lekceważyć niczego, czasami przyczyna może być błaha i nie ma potrzeb udawania się to do kolejnego mechanika, aby diagnozować koleją to teorię o usterce zazwyczaj kosztowną.
1. Filtr paliwa, wg instrukcji powinien być wymieniany co 60 kkm, zważmy jednak na fakt, że jakość paliwa w PL jest delikatnie mówiąc niezadowalająca, co potwierdził raport NIK Więc raz do roku warto filtr paliwa wymienić, moim skromnym zdaniem najlepiej przed sezonem zimowym.
2. Kąt wtrysku ... To parametr który ma szczególne znaczenie podczas rozruchu zimnego silnika ... powinien zawierać się w granicach wyznaczonych liniami w TDI timing dla danego modelu silnika - zazwyczaj 40-60 jednostek, im bardziej przyspieszony tym szybciej polewane jest paliwo, ale nie przesadzajmy z regulacją, nadmiernie przyspieszony powoduje twardą/głośną prace silnika, a ustawiony poza zakres tolerancji wpływa negatywnie na wysterowanie dynamicznego kąta wtrysku. Kąt wtrysku sprawdzamy w grupie 000 bassic settings pozycja druga ( może lekko skakać o kilka jednostek) - teoretycznie na rozgrzanym silniku, praktycznie bez względu na temperaturę silnika będzie taki sam, bo sprawdzamy statyczny kąt wtrysku na zblokowanych nastawach.
Porada dla silników 1Z, AHU, AFN viewtopic.php?t=142235&postdays=0&postorder=asc&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Porada dla silników ALH, AGR, ASV, AHF, viewtoic.php?f=35&t=381902" onclick="window.open(this.href);return false; oraz viewtopic.php?t=166146" onclick="window.open(this.href);return false;
Porada dla silnika AZZ viewtopic.php?t=271817&postdays=0&posto ... c&start=15" onclick="window.open(this.href);return false;
3. Rozrusznik ma kręcić wałem silnika szybko i bez zastanowienia, jego prace można zdiagnozować *#cenzura#* się w jego prace, powinien tak szybko kręcić abyś my nie byli wstanie przeliczać obrotów wału, lub za pomocą vaga wykonać loag grupy 001 z rozruchu silnika, będzie widać prędkość obrotową rozrusznika. Sprawdzamy mocowanie kabla zasilającego rozrusznik czy miejsce styku jest czyste - niezaśniedziałe.
W razie potrzeby regenerujemy rozrusznik, nowe szczotki tuleje, smarowanie, czyszczenie i po takim zabiegu wiele aut ożywa.
viewtopic.php?t=149224" onclick="window.open(this.href);return false;
Aby zdiagnozować rozrusznik przyda się vag i wykonanie loga 001 - podczas rozruchu, aby była możliwość wykonania kilkusekundowego loga (4-6sekund) wyciągamy przekaźnik 109 - lub odłączamy kabelek zasilający na zaworze pompy wtryskowej n109 - VP. Kabelek należy zaizolować, aby wisząc bezwładnie w komorze silnika nie spowodował zwarcie. Następnie uruchamiamy vaga i logujemy 001 mb na rozruszniku przez 4-6 sekund, w ten sposób jesteśmy w stanie "zanotować" i sprawdzić prędkość obrotową jaką jest wstanie wykręcić rozrusznik wałem silnika.
4. Akumulator - powinien być "zdrowy" odpowiednio naładowany i z odpowiednim prądem rozruchowym dal danego silnika diesla.
Przypominam o sprawdzeniu połączeń, bieguny i klemy akumulatora powinny być czyste a same klemy powinny mocno zaciskać się na biegunach tak aby nie miały możliwości się ruszać. Nie zapominamy o mocowaniu kabla masowego Sprawdzamy napięcie ładowania alternatora powinno zawierać się pomiędzy 13.9-14.5V na włączonych światłach mijania, sprawdzamy miernikiem spadek napięcia podczas rozruchu silnika.
5. Wskazania czujnika temperatury są również istotne, te sprawdzimy za pomocą vaga grupa 7 na zimnym silniku wskazania ze wszystkich czujników powinny być zbliżone. Temperatura chłodziwa/powietrza/paliwa, dokonujemy pomiaru zarówno na zimnym silniku po nocy jak i na ciepłym temp minimum 80C.
6. Powietrze w przewodach paliwowych/cofające się paliwo. Jedna z najczęściej występujących usterek w TDI - nie wielkie bąbelki powietrza w układzie paliwowym to nie jest jeszcze problem, natomiast jeśli pojawia się bąbel wielkości 2-3 cm to już powód do zastanowienia.
Sprawdzamy opaski przy filtrze paliwa, czy to samo zaciskowe czy też skręcane powinny się trzymać pewnie na węża które są zamontowane na filtrze paliwa.
Podgrzewacz, jest również źródłem wielu problemów, są na nim umieszczone dwa małe oringi które bezwzględnie powinno się wymieniać podczas wymiany filtra paliwa, powinny być razem jako zestaw do wymiany filtra paliwa.
viewtopic.php?f=35&t=212684" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeśli paliwo się cofa zakładamy zawór zwrotny na przewód zasilający paliwa.
Uwaga w niektórych modelach aut powodem ciągły bąbelków w układzie paliwowym jest wadliwa konstrukcja elementu w baku paliwa i jedynie jego wymiana całkowicie usuwa ten "problem" niestety nie jest to tani element...
7. Świece żarowe, dają o sobie znać gdy temperatura płynu chłodniczego spadnie poniżej 5-7C, zużyte lub uszkodzone skutecznie utrudniają rozruch zimnego silnika nie podgrzewając powietrza do właściwej temperatury.
8. Dawka rozruchowa istnieje możliwość jej niewielkiej regulacji co może poprawić odpalanie silnika.
viewtopic.php?f=35&t=191242" onclick="window.open(this.href);return false;
9. Stan wtryskiwaczy, a dokładnie rozpylaczy ma również znaczenie - to da się sprawdzić jedynie na stanowisku testowym.
10. Kontrolka świec żarowych, przed rozruchem powinna się zapalić i po chwili zgasnąć, jeśli nie pali się pełnym światłem, lub czasami nie zapala się w ogóle to sprawdzamy przekaźnik 109 - zazwyczaj wystarczy wyciągnięcie i poprawienie miejsc lutowania. W mk4 przekaźnik jest umieszczony pod kolumna kierownicy w skrzynce przekaźników - nad przekaźnikiem wycieraczek.
11. Stacyjka, sprawdzamy czy nie doszło do uszkodzenia styków, wystarczy odpiąć wtyczkę która jest na rozruszniku, idzie do niego cienki pojedynczy kabel - sprawdzamy czy pojawia się na nim napięcie i jakiej wartości w momencie kiedy przekręcamy kluczyk w pozycje rozruchu silnika - powinno być zbliżone do napięcia akumulatora.
12. Wężyki przelewowe wtryskiwaczy, sprawdzamy wzrokowo i poprzez dotyk ich stan, czy nie są sparciałe, popękane, wilgotne - w razie potrzeby można je wymienić samemu, wężyk kupimy w każdym sklepie motoryzacyjnym o przekroju 3-3.5 mm
13.Błędy. Sprawdzamy za pomocą vag-a błędy zapisane w sterowniku - to może być cenna wskazówka do rozwiązania problemu z rozruchem silnika.
14. Klapa gasząca sprawdzamy jej położenie na zgaszonym silniku powinna być w pozycji otwartej czyli leżeć na płasko, kiedy nie jest wpełni otwarta blokuje dopływ powietrza do silnika, a kiedy się przycina incydentalnie, odcina kompletnie dopływ powietrza do silnika, objawia się to nienaturalnie szybkim kręceniem się wału korbowego podczas rozruchu, tak jak by silnik nie miał kompresji.
15. Kompresja - to podstawa przy uruchamianiu diesla, jeśli silnik nie trzyma parametrów powietrze nie ogrzeje się do wystarczającej temperatury podczas suwu sprężania. Pomiar powinien wykonać nam każdy dobry warsztat.
16. Kontrolka ABS/ESP Jeśli podczas uruchamiania silnika zapalają się kontrolki... np ABS to oznacza to duży spadek napięcia w układzie, należy sprawdzić stan akumulatora oraz połączeń elektrycznych, mocowanie kabla zasilającego oraz masowego. Jeśli akumulator i okablowanie okaże się ok, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że umiera rozrusznik- zużyte szczotki, tuleje, lub usterka elektryczna samego rozrusznika.
17. Synchronizacja wałka rozrządu. W silnikach wyposażonych w układ wtryskowy typu PD popmpwtryskiwacze sprawdzamy synchronizacje wałka rozrządu vagiem w grupie 04, pozycja 4, najlepiej jak jest 0 dopuszczalne odchyłki +- 3.
18. Filtr powietrza
Linki do tematów które mogą być pomocne oraz inne pomocne wskazówki umieściłem w tym temacie
viewtopic.php?f=35&t=476429&p=5729065#p5729065" onclick="window.open(this.href);return false;
Trudno pali ciepły
I tu historia jest dość krótka... zazwyczaj wina leży po stronie zużytego rozrusznika, który na ciepłym silniku nie jest wstanie kręcić wałem korbowym wystarczająco szybko, przez co powstają kłopoty z rozruchem ciepłego silnika. Wyjścia są dwa, regenerujemy rozrusznik lub kupujemy nowy, zazwyczaj wiąże się to z koniecznością wymiany akumulatora który został "wymęczony" na starym rozruszniku. Drugie wyjście to udanie się do tunera i dokonanie korekcji w mapach startowych. Można też poradzić sobie domowym sposobem, wpinając się w instalacje czujnika temperatury i przy pomocy opornika oszukać wskazania podawane do ECU tak aby sterownik myślał, że silnik jest zimny, zwiększy dawkę paliwa i silnik odpali jak zimny, z tym, że za każdy razem trzeba uruchamiać i wyłączać układ przy starcie ciepłego silnika.
Porada kolegi grinio dotyczy silnika AFN wpięcie się w instalacje czujnika temperatury - aby oszukać wskazania dla ECU ...
viewtopic.php?f=35&t=67570&start=84" onclick="window.open(this.href);return false;
Wszystkie zdjęcia zawarte w poradzie są własnością autora, zabrania się kopiowania rozpowszechniania zamieszczonych fotografii jak i samej porady bez zgody autora
Regulamin umieszczania nowych postów w temacie
1. Zakładając nowy post udzielamy pełnych informacji na temat auta silnik/oznaczenie/moc
- silnik - np. 1.9 TDI AGR 90KM
2. Udzielamy pełnych informacji na temat problemu, w jakich warunkach występuje, co zostało sprawdzone i jakie dane uzyskaliśmy podczas sprawdzania, tekst pt : "rozrusznik jest zdrowy" czy też "kąt wtrysku poprawny" są niedopuszczalne ze względu na brak danych i takie posty zostaną usunięte, a autorzy nagrodzeni.
Np. MK4 1.9 TDI AGR 90PS - Ciężko pali jak ciepły/zimny ...
-Kat wtrysku - 60
-Świece żarowe sprawdzone - miernikiem
-Akumulator - napięcie spoczynkowe 12.6V, prąd ładowania 14.4V - spadek napięcia podczas rozruchu 9.5V
-Powietrze w układzie paliwowym - brak / niewielkie bąbelki/ duże zapowietrzenie widoczne w przezroczystym przewodzie.
-Rozrusznik - obroty podczas rozruchu - 260-280obr.min - ewentualnie jakiś filmik z nagraniem kręcenia rozrusznika, aby było można ocenić jego pracę.
-Czujnik temperatury - dane z vag-a na ciepłym i zimnym silniku spisane temperatury.
-Kontrolki ABS/ESP - podczas rozruchu zapalają się - nie zapalają się .
3. W temacie nie poruszamy wątków które nie są bezpośrednio z nim związane, naprawa podzespołów/usuwanie usterek/ błędy zapisane w sterowniku/ dobór akumulatora, rozrusznika, świec żarowych, czujnika temperatury- to wszystko można znaleźć na forum w przypadku diagnozy elektronicznej odsyłam do działu diagnostyka.
Uprzedzam, że zadawanie pytań które wielokrotnie już były poruszane w tym temacie, lub na które znajduje się odpowiedź w poradzie, czy też przedstawienie niekompletnego opisu problemu jak i opisu sprawdzonych elementów będzie skutkowało usunięciem postu z tematu i nagrodą dla autora.
Temat ma 116 stron tylko i wyłącznie dlatego, że gro pytań powtarza się co chwilę, gdyż kolejnym osobą które zakładają tu tematy nie chce się czytać
TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY. REGULAMIN STR 116.
Witam.
Podłączam się do tematu.
Przeczytałem ponad 60 stron wątku i większość podejrzanych rzeczy sprawdziłem.
Oczywiście po nocy słabo odpala gdy temperatura spada poniżej +10 *C.
Gdy jest poniżej 0*C to już naprawdę długo trzeba kręcić. Pomaga kilku krotne podgrzanie świecami.
W zasadzie chciałbym potwierdzić diagnozę:
* ) Silnik 1.9 TDI 90KM ALH
* ) Akumulator jest sprawny - wymieniony 2 lata temu na Centra Futura. ( sprawdzane urządzeniem obciążeniowym do akumulatorów )
* ) Ładowanie jest ( 14,3 V )
* ) Kont wtrysku poprawny ( na niebieskiej lini w TD Timing ) kont = 43 - 45 na rozgrzanym silniku.
* ) Świece żarowe sprawne wymienione wszystkie na nowe BOSH ( 2 były padnięte )
* ) Sprawdziłem czy wtryski nie leją ( sprawdzane na stanowisku i wszystkie wtryski są sprawne i rozpylają )
* ) Wymienione podkładki pod wtryskami.
* ) Nowe wszystkie filtry ( paliwa / powietrza itd ... ) wymieniane co roku przed zimą.
* ) Wymieniony zaworek podgrzewacza na filtrze wraz z oringami ( kilkukrotnie )
* ) Bąbelek powietrza w przewodzie paliwowym około 1 cm do pompy którego nie mogę się za żadne skarby pozbyć walczę już 2 lata z tym ( dałem spokój )
* ) Smok w baku wymieniony
* ) Zdarzyło się kilka razy że nie chciał zapalić na ciepłym - pomaga tylko PLAK objawy jakby zapowietrzony ale paliwo na wtryski podawała pompa. Odpowietrzałem wtryski i nic nie dało
* ) Korekcja dawki na wtryskach :
Zimny : 0.75 | 0.14 | -1.11 | 0.28
Ciepły : -0.31 | -0.02 | -0.42 | 0.75
* ) Czujniki temperatury są sprawne sprawdzone VAGiem
I teraz podsumowanie:
Zostawiłem w weakend samochód na wzniesieniu na noc ( - 10*C ) nad ranem było -8 *C.
Podgrzałem świece dwukrotnie i zapaliłem na pych z górki. Samochód odpalił od strzału.
Stawiam na rozrusznik. Mam wrażenie że nie ma on siły obrócić wałem. A nawet jak wyjmę aku na noc i przyniosę prosto z domu ciepły z ładowania to i tak słabo kręci.
Co wy na to?
edit:
Rozrusznik raz już wyciągałem jakieś 6 miesięcy temu bo nie obracał wcale.
Któregoś dnia po prostu nie obrócił. Myślałem że jest spalony.
Okazało się że zaśniedziałą masa. Wyczyściłem wszystko + wymieniłem szczotki.
Niedawno też czyściłem wszystkie przewody + klemy na aku.
Wyedytowałem swojego wcześniejszego posta. Akumulator był sprawdzany testerem obciążeniowym i jest sprawny.
Znam ryzyko palenia na pych. To był jedyny test jaki pozostał mi do wykonania.
Na pych zapalił od strzału. Rozrusznik będę w stanie sprawdzić vagiem dopiero za kilka dni jak będę w domu.
A odnośnie tego rozrusznika to już kilka osób mi mówiło że jakoś słabo kreci.
Problem w tym że mam autko od 3 lat i z problemem walczę już 4 zimę. Ciężko było mi stwierdzić że słabo kręci bo było tak zawsze i nie miałem punktu odniesienia.
Podłączam się do tematu.
Przeczytałem ponad 60 stron wątku i większość podejrzanych rzeczy sprawdziłem.
Oczywiście po nocy słabo odpala gdy temperatura spada poniżej +10 *C.
Gdy jest poniżej 0*C to już naprawdę długo trzeba kręcić. Pomaga kilku krotne podgrzanie świecami.
W zasadzie chciałbym potwierdzić diagnozę:
* ) Silnik 1.9 TDI 90KM ALH
* ) Akumulator jest sprawny - wymieniony 2 lata temu na Centra Futura. ( sprawdzane urządzeniem obciążeniowym do akumulatorów )
* ) Ładowanie jest ( 14,3 V )
* ) Kont wtrysku poprawny ( na niebieskiej lini w TD Timing ) kont = 43 - 45 na rozgrzanym silniku.
* ) Świece żarowe sprawne wymienione wszystkie na nowe BOSH ( 2 były padnięte )
* ) Sprawdziłem czy wtryski nie leją ( sprawdzane na stanowisku i wszystkie wtryski są sprawne i rozpylają )
* ) Wymienione podkładki pod wtryskami.
* ) Nowe wszystkie filtry ( paliwa / powietrza itd ... ) wymieniane co roku przed zimą.
* ) Wymieniony zaworek podgrzewacza na filtrze wraz z oringami ( kilkukrotnie )
* ) Bąbelek powietrza w przewodzie paliwowym około 1 cm do pompy którego nie mogę się za żadne skarby pozbyć walczę już 2 lata z tym ( dałem spokój )
* ) Smok w baku wymieniony
* ) Zdarzyło się kilka razy że nie chciał zapalić na ciepłym - pomaga tylko PLAK objawy jakby zapowietrzony ale paliwo na wtryski podawała pompa. Odpowietrzałem wtryski i nic nie dało
* ) Korekcja dawki na wtryskach :
Zimny : 0.75 | 0.14 | -1.11 | 0.28
Ciepły : -0.31 | -0.02 | -0.42 | 0.75
* ) Czujniki temperatury są sprawne sprawdzone VAGiem
I teraz podsumowanie:
Zostawiłem w weakend samochód na wzniesieniu na noc ( - 10*C ) nad ranem było -8 *C.
Podgrzałem świece dwukrotnie i zapaliłem na pych z górki. Samochód odpalił od strzału.
Stawiam na rozrusznik. Mam wrażenie że nie ma on siły obrócić wałem. A nawet jak wyjmę aku na noc i przyniosę prosto z domu ciepły z ładowania to i tak słabo kręci.
Co wy na to?
edit:
Rozrusznik raz już wyciągałem jakieś 6 miesięcy temu bo nie obracał wcale.
Któregoś dnia po prostu nie obrócił. Myślałem że jest spalony.
Okazało się że zaśniedziałą masa. Wyczyściłem wszystko + wymieniłem szczotki.
Niedawno też czyściłem wszystkie przewody + klemy na aku.
Wyedytowałem swojego wcześniejszego posta. Akumulator był sprawdzany testerem obciążeniowym i jest sprawny.
Znam ryzyko palenia na pych. To był jedyny test jaki pozostał mi do wykonania.
Na pych zapalił od strzału. Rozrusznik będę w stanie sprawdzić vagiem dopiero za kilka dni jak będę w domu.
A odnośnie tego rozrusznika to już kilka osób mi mówiło że jakoś słabo kreci.
Problem w tym że mam autko od 3 lat i z problemem walczę już 4 zimę. Ciężko było mi stwierdzić że słabo kręci bo było tak zawsze i nie miałem punktu odniesienia.
Ostatnio zmieniony pn gru 01, 2014 14:48 przez dj_k2, łącznie zmieniany 1 raz.
... Każdy problem z założenia daje się rozwiązać ...
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY. REGULAMIN STR 116.
Sprawdź sprawność akumulatora testerem i spadek napięcia podczas odpalania pisałem o tym wyżej. Tak samo wszystkie mocowania kabla masowego i kabla zasilającego rozrusznik, bo to też pożera prąd tak samo jak wypalone kable i zaśniedziałe zakuwki.dj_k2 pisze:Stawiam na rozrusznik. Mam wrażenie że nie ma on siły obrócić wałem. A nawet jak wyjmę aku na noc i przyniosę prosto z domu ciepły z ładowania to i tak słabo kręci.
Co wy na to?
Rozrusznik na stół i sprawdzić jego stan - to kwestia dwóch/trzech godzin - rozrusznik wychodzi od góry.
Dopiero jak to wszystko sprawdzisz odpisz z info o tym w jakim stanie jest rozrusznik i kable oraz zakuwki.
Nic więcej już nie zostało, pisałem wyżej jak sprawdzić rozrusznik vagiem - 5 minut i odkręcenie jednego kabelka z pompy. i widać w logu jak kręci i jakie obroty jest wstanie wykręcić wałem korbowym.
Nie odpalaj TDI na pych - nigdy, jak pasek przeskoczy to będziesz miał głowicę do ściągnięcia,zawory do wymiany.
TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY. REGULAMIN STR 116.
Rób tak dalej ale jak przeskoczy pasek na rozrządzie --- to napiszesz temat pt " REMONT KAPITALNY SILNIKAI teraz podsumowanie:
Zostawiłem w weakend samochód na wzniesieniu na noc ( - 10*C ) nad ranem było -8 *C.
Podgrzałem świece dwukrotnie i zapaliłem na pych z górki. Samochód odpalił od strzału.
2 - Demontuj rozrusznik - i do sprawdzenia , wyczyszczenia ; etc ... szczotki i cała reszta
3 - za niski kąt wtrysku wg mnie podnieś wartość do 60 lub nawet ciut więcej a się poprawi odpalanie
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
Re: TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY. REGULAMIN STR 116.
Witam, przeczytałem cały temat od deski do deski i dalej nie wiem co może być przyczyną moich problemów. Pacjent to B5 1.9 PD ATJ. Kiedy temperatura na dworku w ok 10stopni wszystko jest ok. Problem pojawia się kiedy spadnie poniżej tej temperatury. Autko ciężko pali. Po odpaleniu przez chwilkę przydymi na siwo i śmierdzi mocno spalinami. Spaliny śmierdzą okropnie i gryzą w oczy. Problem wystepuje bez względu na to czy w baku rezerwa czy zalany po korek. Problem jest o tyle dziwny że czasem przy temp +3st czy też poniżej 0st odpali lepiej niż np przy +5st. Filtr paliwa wymieniany tydzień temu. Już zeszłej zimy były male problemy ale jakoś zima zleciała i zapomniałem o tym. Autko ma moc, dobrze przyspiesza, nie szarpie, nie dymi. Oleju w wyrównawczym nie ma, na bagnecie też go nie przybywa. Spalanie w normie. Po zgaszeniu nie ma problemu z ponownym odpaleniem. Nie badałem autka VAGiem bo obecnie nie mam takiej możliwości. Pompkę w baku słychać po przekreceniu zapłonu. Przekaźnik świec też działa. Poniżej kilka filmików jak autko odpala. Jeśli ktoś miał podobny problem prosze napisać co było przyczyną.
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
Dziś wymieniona pompka w baku, poprzednia po kilkukrotnym przekreceniu zaplonu tak pchała paliwo że tylko ledwo kapało z przewodu zasilającego filtr paliwa. Po założeniu nowej używanej jest troszkę lepiej paliwo leci dużo lepiej. Podmieniłem też czujnik temp ale wątpie że będzie poprawa. Macie jakieś pomysły? Dodam że jak autko stoi przodem z górki to pali o niebo lepiej niemniej jednak zastanawia mnie fakt że przy temp powyżej +5st auto pali idealnie czy stoi z górki, pod górkę czy na prostym.
Problem rozwiązany, wymiana czujnika temp cieczy g62 pomogła. Może komuś się przyda
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
Dziś wymieniona pompka w baku, poprzednia po kilkukrotnym przekreceniu zaplonu tak pchała paliwo że tylko ledwo kapało z przewodu zasilającego filtr paliwa. Po założeniu nowej używanej jest troszkę lepiej paliwo leci dużo lepiej. Podmieniłem też czujnik temp ale wątpie że będzie poprawa. Macie jakieś pomysły? Dodam że jak autko stoi przodem z górki to pali o niebo lepiej niemniej jednak zastanawia mnie fakt że przy temp powyżej +5st auto pali idealnie czy stoi z górki, pod górkę czy na prostym.
Problem rozwiązany, wymiana czujnika temp cieczy g62 pomogła. Może komuś się przyda
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 201 gości