A,B,C Lakierowania
Moderatorzy: QQxQ, G0 Karcio, VIP
- matisim
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2650
- Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
- Lokalizacja: Usa
- Auto: bmw
- Kontakt:
A,B,C Lakierowania
najlepiej taki element np. po piaskowaniu od razu pomalować epoksydowym a dopiero później szpachlować.Jak będziesz miał już element gotowy pod podkład to wtedy też zaleca sie epoksyd i metodą mokro na mokro dać na to wypełniający albo od razu akrylowy.
A,B,C Lakierowania
matisim - Przeczytales moja wypowiedz ? Bo nie zbyt mi pomogles ....
Piaskowanie ? Nie no, drzwi przeciez nie bede piaskowac...
Ogolnie co myslicie o moim sposobie malowania, przedstawionym na poprzedniej stronie ? Zacytuje :
"Panowie, czy to jest dobra koncepcja ?
Czyscimy malowany, skorodowany element do golej blachy. Korozja jest np. na drzwiach od dolu.
Potem na gola blache dajemy Brunox na rdze, szlifujemy papierem 400, nakladamy szpachle, po czym nakladamy na to podklad epoksydowy, powiedzmy 2-3 warstwy. Matujemy na mokro papierem 600 i potem 2-3 wartswy bazy, na koniec kilka warstw bezbarwnego.
Co o tym myslicie ?
Rozumiem, ze cale drzwi, tam gdzie nie ma korozji i tak musimy zmatowac papierem, np. 1500-2000, wszystko odluscic i na reszte powierzchni tych drzwi dajemy tylko baze i bezbarwny, tak ?
Czyli element skorodowany jest zaszpachlowany, zapodkladowany, a na koncu gdy malujemy baza i bezbarwnym to lecimy cale drzwi ? "
Piaskowanie ? Nie no, drzwi przeciez nie bede piaskowac...
Ogolnie co myslicie o moim sposobie malowania, przedstawionym na poprzedniej stronie ? Zacytuje :
"Panowie, czy to jest dobra koncepcja ?
Czyscimy malowany, skorodowany element do golej blachy. Korozja jest np. na drzwiach od dolu.
Potem na gola blache dajemy Brunox na rdze, szlifujemy papierem 400, nakladamy szpachle, po czym nakladamy na to podklad epoksydowy, powiedzmy 2-3 warstwy. Matujemy na mokro papierem 600 i potem 2-3 wartswy bazy, na koniec kilka warstw bezbarwnego.
Co o tym myslicie ?
Rozumiem, ze cale drzwi, tam gdzie nie ma korozji i tak musimy zmatowac papierem, np. 1500-2000, wszystko odluscic i na reszte powierzchni tych drzwi dajemy tylko baze i bezbarwny, tak ?
Czyli element skorodowany jest zaszpachlowany, zapodkladowany, a na koncu gdy malujemy baza i bezbarwnym to lecimy cale drzwi ? "
- matisim
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2650
- Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
- Lokalizacja: Usa
- Auto: bmw
- Kontakt:
A,B,C Lakierowania
To jak chcesz to zrobić? szlifierką? nie wiem jaką tam masz rdze ale jak masz dosyć duże wżery to szlifierką tylko na robisz więcej szkód bo zaczniesz usuwać dobry metal. Daj sobie spokój z tymi brunoxami i innymi wynalazkami bo to nie jest warte zachodu, na gołą blachę dajesz epoksyd i potem robisz dalej jak każdy inny element. Jak położysz szpachel a później epoksyd to nic Ci to nie da.maciek805 pisze:Czyscimy malowany, skorodowany element do golej blachy
A,B,C Lakierowania
O brunoksie ile ludzi, tyle opini, ja przetestowałem i się sprawdził.
Moje MK2: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=414862 - sprzedane
Nowe auto: W202 c280 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=169&t=560183
Nowe auto: W202 c280 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=169&t=560183
- matisim
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2650
- Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
- Lokalizacja: Usa
- Auto: bmw
- Kontakt:
A,B,C Lakierowania
Nie mowie że jest zły, ale wszystko zależy jaka mamy rdze Powiedziałbym że dobry epoksyd i tak jest lepszy od tych środków na rdze ALE jeśli mamy czystą blachę...
A,B,C Lakierowania
Bardzo dobrze, i oczywiście piaskowanie jest najlepsze.maciek805 pisze:Czyscimy malowany, skorodowany element do golej blachy.
Nie.maciek805 pisze:Potem na gola blache dajemy Brunox na rdze, szlifujemy papierem 400, nakladamy szpachle,
Jeszcze bardziej nie.maciek805 pisze:po czym nakladamy na to podklad epoksydowy, powiedzmy 2-3 warstwy.
Nawet nie wiem co o tym myśleć ale na tym poziomie tematu nie powinno takie coś przyjść do głowy.maciek805 pisze:Matujemy na mokro papierem 600 i potem 2-3 wartswy bazy, na koniec kilka warstw bezbarwnego.
Co o tym myslicie ?
Ja testowałem i się nie sprawdził ale go nie wykluczam. Na łączeniach blach np dół drzwi nie da się wyczyścić powierzchni między warstwami blachy nawet piaskowaniem, wtedy coś takiego jak brunox można tam wpuścić bo to że reaguje nie ulega wątpliwości (gorzej nie będzie a szansa że zamknie korozje jest). Nadmiar znowu zebrać, podkład epoksydowy i masa uszczelniająca. Jeśli chodzi o usuwanie korozji z płaskich powierzchni brunox lepiej odpuścić, problem z nim jest taki że nie wszystko się go trzyma, po użyciu najlepiej zebrać tyle ile się da żeby zostało tylko w porach z których za nic nie idzie wydłubać, ale nic nie zastąpi dokładnego wyczyszczenia.barto125 pisze:O brunoksie ile ludzi, tyle opini, ja przetestowałem i się sprawdził.
Cały mój kraj >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=519472" onclick="window.open(this.href);return false;
A,B,C Lakierowania
OsteR9019 Dzieki za ta odpowiedz na ktora czekalem Czyli rozumiem, ze ma to wygladac tak :
1.Czyscimy malowany, skorodowany element do golej blachy.
2.Dajemy brunoxa i czyscimy max ile sie da, aby tak jak piszesz- zostal w porach
3. Dajemy podklad epoksydowy 2,3 warstwy i matujemy, tylko jakimi papierami ? I na mokro oczywiscie ?
4. Na to dajemy szpachle, matujemy na mokro - i tu znowu pytanie jaki papier.
5. Znowu nakladamy podkład epoksydowy i matujemy na mokro.
6. Nakladamy baze
7. Nakladamy bezbarwny
8. Polerujemy - Mozna prosic o wkazowki ? Nie mowie juz o dokladnych informacjach, wystarczy ogolnie napisac
Mam jeszcze inne pytanie takie jak :
1.Planuje malowac dolne ranty drzwi, czyli pod listwami, ale i nad listwami tez wylece przynajmniej 1cm nowym lakierem, bo tam czai sie rdza i kawalek rynienki dachowej. Wiec nie maluje calych elementow - Jak pozbyc sie ewentualnych roznic lakierow, ktorych na pewno nie mozna uniknac, szczegolnie przy moim kolorze srebrnym ?
2. Jak bede zakladac te listwy progowe na drzwi to montowac na smarze czy cos w tym stylu ?
1.Czyscimy malowany, skorodowany element do golej blachy.
2.Dajemy brunoxa i czyscimy max ile sie da, aby tak jak piszesz- zostal w porach
3. Dajemy podklad epoksydowy 2,3 warstwy i matujemy, tylko jakimi papierami ? I na mokro oczywiscie ?
4. Na to dajemy szpachle, matujemy na mokro - i tu znowu pytanie jaki papier.
5. Znowu nakladamy podkład epoksydowy i matujemy na mokro.
6. Nakladamy baze
7. Nakladamy bezbarwny
8. Polerujemy - Mozna prosic o wkazowki ? Nie mowie juz o dokladnych informacjach, wystarczy ogolnie napisac
Mam jeszcze inne pytanie takie jak :
1.Planuje malowac dolne ranty drzwi, czyli pod listwami, ale i nad listwami tez wylece przynajmniej 1cm nowym lakierem, bo tam czai sie rdza i kawalek rynienki dachowej. Wiec nie maluje calych elementow - Jak pozbyc sie ewentualnych roznic lakierow, ktorych na pewno nie mozna uniknac, szczegolnie przy moim kolorze srebrnym ?
2. Jak bede zakladac te listwy progowe na drzwi to montowac na smarze czy cos w tym stylu ?
A,B,C Lakierowania
Dwie warstwy i teoretycznie epoksydowego nie trzeba matować przed szpachlą ale są różni producenci różnych produktów więc lekki szlif 120 pod ręką nie zaszkodzi.maciek805 pisze:3. Dajemy podklad epoksydowy 2,3 warstwy i matujemy, tylko jakimi papierami ? I na mokro oczywiscie ?
Od 120 do 240 - 320.maciek805 pisze:4. Na to dajemy szpachle, matujemy na mokro - i tu znowu pytanie jaki papier.
Wtedy już nie epoksydowy tylko akrylowy wypełniający, chyba że doszło do przetarć do gołego metalu więc pełna warstwa epoksydowego i potem akrylowy.maciek805 pisze:5. Znowu nakladamy podkład epoksydowy i matujemy na mokro.
Do czasu położenia akrylowego wszystko obrabiasz na SUCHO!
Akrylowy 600 - 800 na mokro.
Obecnie przeważnie 1,5 warstwy pierwsza kontaktowa, druga pełna. Ale jak zwykle dużo zależy od produktu, odcienia podkładu itd.maciek805 pisze:6. Nakladamy baze
Zasadniczo nie przewiduje się polerki ale jak już trzeba to papier 2000 pasta i polerka. Ważne żeby nie ścinać idealnie powierzchni i nie idealnie do rantów listew zagłębień bo nie wyciągniesz tego polerką i pozostanie matowe.maciek805 pisze:8. Polerujemy - Mozna prosic o wkazowki ? Nie mowie juz o dokladnych informacjach, wystarczy ogolnie napisac
Na drugą część nie odpowiem bo nie widzę co jest do zrobienia.
Cały mój kraj >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=519472" onclick="window.open(this.href);return false;
A,B,C Lakierowania
OsteR9019 Dzieki bardzo za te pozyteczne informacje !
Co do drugiej czesci moich pytan, to dokladnie chodzi o cos takiego :
https://www.google.pl/search?q=drzwi+a3 ... B320%3B240" onclick="window.open(this.href);return false;
Oczywiscie nie mam tyle rdzy, no ale na zdjeciu widac o co chodzi...
Co do drugiej czesci moich pytan, to dokladnie chodzi o cos takiego :
https://www.google.pl/search?q=drzwi+a3 ... B320%3B240" onclick="window.open(this.href);return false;
Oczywiscie nie mam tyle rdzy, no ale na zdjeciu widac o co chodzi...
A,B,C Lakierowania
Witam mam takie pytanie chce pomalować listwy w drzwiach w golfie mk4.
Pytanie brzmi czy lakier będzie się na nich trzymać?
Czy nie bedzie odchodzić od listwy?
I jakiego podkładu do plastiku użyć?
Dodam, że z powodu braku odpowiedniego sprzetu chciałbym to zrobić z puszki.
Pytanie brzmi czy lakier będzie się na nich trzymać?
Czy nie bedzie odchodzić od listwy?
I jakiego podkładu do plastiku użyć?
Dodam, że z powodu braku odpowiedniego sprzetu chciałbym to zrobić z puszki.
A,B,C Lakierowania
Panowie, czy kolor felg jest taki sam jak auta ? Bo mam srebrne nadwozie i srebrne felgi, a jedna z felg jest porysowana i chce ja pomalowac, wiec jesli kolor zgadzal by sie z nadwoziem to dobral bym lakier z kodem.
A,B,C Lakierowania
A ja mam pytanie w związku z podkładem akrylowym. Jezeli już przystepujemy do podkładowania akrylem to akrylujemy całośc czy troche wiecej za naprawione miejsce. Zastanawiam sie czy jezeli np. troche zapodkładuje i zmatuje stara baze to czy po nalozeniu nowej bazy nie bedzie chmurek na elemencie. Prosze o wypowiedz.
A,B,C Lakierowania
Panowie, jeszcze jedno pytanko mam, bo bede chcial na wiosne zabezpieczyc progi i troche podloge od spodu, chce uzywac tego http://allegro.pl/konserwacja-spray-bol ... 16501.html" onclick="window.open(this.href);return false; i mam pytanie :
1.W miejscach gdzie jest rdza wyszlifuje oczywiscie do golej blachy, ale przed nalozeniem tej masy bitumicznej co jeszcze dac ?
2. Teraz chodzi mi o sam prog, bo od spodu nic nie widac, a wiec na progu w jednym miejscu jest rdza, tam zjade do konca, ale nie fajnie bedzie wygladac jak tam psikne ta masa bitumiczna a rszta progu, ktory idzie wzdluz auta pozostanie stara i matowa. A nie chce oryginalnego zabezpieczenia szlifowac... Co radzicie ?
1.W miejscach gdzie jest rdza wyszlifuje oczywiscie do golej blachy, ale przed nalozeniem tej masy bitumicznej co jeszcze dac ?
2. Teraz chodzi mi o sam prog, bo od spodu nic nie widac, a wiec na progu w jednym miejscu jest rdza, tam zjade do konca, ale nie fajnie bedzie wygladac jak tam psikne ta masa bitumiczna a rszta progu, ktory idzie wzdluz auta pozostanie stara i matowa. A nie chce oryginalnego zabezpieczenia szlifowac... Co radzicie ?
- matisim
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2650
- Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
- Lokalizacja: Usa
- Auto: bmw
- Kontakt:
A,B,C Lakierowania
ziabka89 pisze:A ja mam pytanie w związku z podkładem akrylowym. Jezeli już przystepujemy do podkładowania akrylem to akrylujemy całośc czy troche wiecej za naprawione miejsce. Zastanawiam sie czy jezeli np. troche zapodkładuje i zmatuje stara baze to czy po nalozeniu nowej bazy nie bedzie chmurek na elemencie. Prosze o wypowiedz.
zależy co to za element. Ja jak robię błotnik to przeważnie maluje cały podkładem, ale to też zależy ile było trzeba naprawiać. Zawsze maluje sie więcej niż było naprawiane, potem matujesz całosc i malujesz całość bazą i lakierem. No chyba, że element ma być wycieniowany i malujesz tylko połowę bazą a resztę lakierem.
podkład epoksydowymaciek805 pisze:1.W miejscach gdzie jest rdza wyszlifuje oczywiscie do golej blachy, ale przed nalozeniem tej masy bitumicznej co jeszcze dac ?
tak samo, na gołą blachę epoksyd, potem zależy od grubości wgłębienia- może wypełnić specjalna pastą a na to tzw baranek z delikatnym przejściem na resztę progu, jak masz próg w kolorze to tak samo możesz pomalować w kolor i nie musisz malować całego tylko zrobić przejsciemaciek805 pisze:2. Teraz chodzi mi o sam prog, bo od spodu nic nie widac, a wiec na progu w jednym miejscu jest rdza, tam zjade do konca, ale nie fajnie bedzie wygladac jak tam psikne ta masa bitumiczna a rszta progu, ktory idzie wzdluz auta pozostanie stara i matowa. A nie chce oryginalnego zabezpieczenia szlifowac... Co radzicie ?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości