[MK3] temperatura silnika- ssanie paliwa automatyczne
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Ma gadane
- Kontakt:
[MK3] temperatura silnika- ssanie paliwa automatyczne
Witam
- posiadam Golfika 3 silnik 1,6 AEA Wersja Pink Floyd (trzy drzwiowe nadwozie).
Mam pytanie w związku z grzaniem się silnika i spalaniem paliwa w zimie.
Przy jakiej temperturze silnika wyłącza sie automatyczne ssanie paliwa? Czy to ma jakiś wogóle związek z temperaturą silnika?
Może to jest dziwne pytanie ale nie znam się na tym.
Pozdrawiam
- posiadam Golfika 3 silnik 1,6 AEA Wersja Pink Floyd (trzy drzwiowe nadwozie).
Mam pytanie w związku z grzaniem się silnika i spalaniem paliwa w zimie.
Przy jakiej temperturze silnika wyłącza sie automatyczne ssanie paliwa? Czy to ma jakiś wogóle związek z temperaturą silnika?
Może to jest dziwne pytanie ale nie znam się na tym.
Pozdrawiam
Układ ssania, stosowany w celu ułatwienia pracy zimnego silnika, zwiększa dawkę paliwa. Jest on realizowany poprzez dodatkową dyszę znajdujacą się za przepustnicą lub dodatkową przepustnicę przed gardzielą. System może być włączany i wyłączany ręcznie, włączany przez wciśnięcie pedału gazu do oporu, a wyłączany przez termostat (ssanie półautomatyczne), włączany i wyłączany przez termostat gdy temperatura silnika jest zbyt niska (ssanie automatyczne).
FORD
Fix Or Repair Daily
Fix Or Repair Daily
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
W AEA termostat otwiera się od 84 stopni. Ale to niby automatyczne ssanie, to nic innego jak wzbogacona mieszanka i sterownik silnika decyduje kiedy podać mieszankę niewzbogaconą. Zależy to nie tylko od temp cieczy chłodzącej, jest też mierzona temp powietrza oraz (w AEA chyba nie- temperatury paliwa- tj. jego gęstości).
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
mam ten sam silnik i takiego samego golfika jak ty.
powiem tak z doswiadczenia zauwazylem ze ssanie wylancza sieprzy 80 paru stopniach tak jak bylo napisane wyzej 84 bo sczegulowo nie zobacze na wskazniku
ale gdzies w tych granicach.